Wat kan ik doen/eten tegen diarree?

Ik heb al een aantal dagen last van diarree. Ik al van alles gegeten wat goed moet zijn om te stoppen: Beschuit, bananen, witte boterham en een appel. Maar ik heb nog steeds last van diarree. Wat kan ik nog meer eten om te zorgen dat het minder wordt. Ik drink ook wel voldoende want dat is dan weer om te zorgen dat je niet uitdroogt. Als ik nog 1 dag last heb zal ik zeker naar de dokter gaan. Maar ik heb liever dat het nu wordt opgelost.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (7)

Gewoon eten , af en toe een banaan en veel drinken, geen frisdrank maar gewoon water. Soms helpt een probiotisch drankje elke dag ( Yakult). Is het na een week nog niet over of als er bloed in de ontlasting zit, dan even naar de dokter.

Toegevoegd na 1 dag:
Een voortreffelijk middeltje dat probaat helpt is Okugest van VSM. Homeopathisch Succes verzekerd..Zo te krijgen bij alle drogisten. Ik neem het mee op alle reizen, over de hele wereld. Beter dan Imodium, dat alleen maar de darmen stil legt en vaak ook niet (meer) helpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet speciaal te eten bij diarree. Je kunt wel diarreeremmers slikken (loperamide bij de drogist/apotheek).

Acute diarree gaat meestal vanzelf weer over, binnen drie tot vijf dagen. Belangrijk is dat u extra let op hygiëne - dit om te voorkomen dat u anderen besmet. Was daarom goed uw handen na elk toiletbezoek of wanneer u een luier heeft verschoond.
Bij diarree verliest u veel vocht. Om uitdroging te voorkomen is veel drinken noodzakelijk. Water, thee, vruchtensap (geen grote hoeveelheden appelsap), heldere soep, rijstewater of een ijslolly. Volwassenen moeten per dag minstens 1,5 liter drinken. Drinkt u niet te veel achter elkaar, maar één kopje vocht per keer (dit is 100-150 milliliter). Voor kinderen geldt dat ze minstens 1 liter per dag moeten drinken.
In principe kunt u bij diarree alles eten waar u trek in heeft en wat u kunt verdragen. U hoeft dus geen speciaal dieet te volgen. Zelfs bij waterdunne diarree kan uw lichaam nog de helft van de calorieën opnemen. Als u last heeft van buikkramp, kunt u het beste kleine porties eten.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Klachten___ziektes/Aandoeningen/Diarree.aspx?mId=10701&rId=24
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldige mop, twee minnen na informatie van een APOTHEEK! Als we die al niet meer kunnen vertrouwen dan weet ik het ook niet meer.
Rijst eten, verdikt de ontlasting
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon gekookt?
Amadea
10 jaar geleden
Ja. Gekookte gewone witte rijst (niet die van de Chinees).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onzin, gewoon eten. Advies van de apotheek uit mijn link!
Dieet is niet zinvol, bij diarree mag je eten waar je zin in hebt. In enkele dagen is het iha voorbij, verder goed drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is belangrijk dat je eerst nagaat bij jezelf wat de oorzaak van de diaree zou kunnen zijn. Heb je iets verkeerds gegeten? Heb je een voedselvergiftiging opgelopen? Heb je last van buikgriep? Het is namelijk een reactie van het lichaam op iets.. En het lichaam doet nooit zomaar iets, heeft er altijd een reden voor. Als je bijvoorbeeld een bacterie hebt opgelopen kun je die verwijderen met anti biotica maar dat raadt ik ernstig af omdat dat moordend is voor je eigen afweerssysteem je kan dan beter zilverwater nemen dat vermoord namelijk ruim 600 slechte bacterien (waar anti biotica maar een stuk of 10-12 slechte bacterien aan kan).

Heb je geen bacterie dan kan NORIT je waarschijnlijk wel helpen dit word het vaakst ingezet bij diaree.

Toegevoegd na 1 minuut:
Plus zilverwater bouwt je eigen afweersysteem juist op, in tegenstelling tot anti biotica die is alleen maar goed is alles kapot maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om van de diaree af te komen bestaat een heel simpel en goedkoop middel: eet elke dag een schaaltje droge havermoutvlokken!!! gewoon in de supermarkt te koop. Werkt het beste als je het op je nuchtere maag al inneemt.
Nog een prima middel tegen diaree is het sap van bosbessen en zwarte bessen (ongezoet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem een glas cola, en je diarree verdwijnt als sneeuw voor de zon. Lauw, prikloze cola werkt het beste.