Wat moet ik doen als mijn hartslag best hoog is en mijn bloeddruk best laag?

Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en heb het laatste half jaar in rust altijd een hartslag tussen de 95 en 125, meestal boven de 100 terwijl ik gewoon niets aan het doen ben. Mijn bloeddruk is altijd 10 over 6 of 11 over 6. Ik heb ook last van hartkloppingen. Moet ik me zorgen maken ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Dit moet je met je huisarts bespreken. Alleen hij/zij weet of er reden is om je ongerust te maken.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je over- of juist ondergewicht? Hoe is je eetlust?

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft je geen zorgen te maken. Het is wel verstandig naar de huisarts te gaan. De pols is aan de snelle kant. Eet je regelmatig en voldoende? Ben je nog aan het groeien (lengte). Kun je met sporten goed meekomen?