Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Heb ik astma?

Als ik met mijn moeder in de H&M ben, krijg ik het ontzettend benauwd na een tijdje. Dan tolt mijn hoofd en word ik duizelig. Ook kan ik moeilijk op de been blijven als ik in een drukke winkel ben, dan móet ik gaan zitten.
Ik ben ook best wel snel uitgeput als ik bijvoorbeeld aan het hardlopen ben.

Kan iemand mij uitleggen wat duidelijke symptomen zijn van astma?

Dankjewel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hoeft geen astma te hebben om bij H&M helemaal gestoord te raken. Ook ik krijg het benauwd en word ik duizelig. Maar volgens mij komt het door al dat stof en te veel mensen en prikkels. Het is niet bepaald een rustig en overzichtelijke winkel. Maar als je het vaker benauwd hebt kun je beter even naar de huisarts gaan voor een test.

Zo, wat jij beschrijft heb ik precies hetzelfde!! Heel raar! Zelf denk ik inderdaad ook niet dat het astma is, meer een (milde) vorm van claustrofobie.. Het is druk, het is warm, je kunt nergens zitten of tegenaan leunen en dan krijg je het benauwd.. Als je dan niet naar buiten loopt of gaat zitten, wordt het zwart voor je ogen en val je flauw.. Ik maak het regelmatig mee (ook bij een lange rij voor de kassa, dan MOET ik ineens naar buiten o.i.d.).. Gek hé! Denk dat het voor een deel ook wel tussen de oren zit hoor.. Probeer jezelf rustig te praten.. Het is echt iets heel geks en niemand snapt het echt.. Voor de buitenwereld lijkt het net of je je aanstelt, terwijl jij ondertussen bijna van je stokje gaat :(

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100