Kan het dat bij het braken 5 minuten nadat men een pilletje heeft ingenomen men dit laatste niet mee uitbraakt? Waar is dat pilletje dan gebleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voedsel legt een hele route af in je lichaam. Overal worden er weer wat uitgehaald totdat alle voedingsstoffen gebruikt zijn. Die route heeft hier en daar pauzes, bijvoorbeeld in je maag. Vloeibaar gaat er snel doorheen, als je een lege maag hebt. Maar vast voedsel zit daar een paar uur. En vlees zelfs tot acht uur.
Daarna gaat het richting darm.
Dat pilletje lost op in de maag. Die zie je dus niet meer terug in de oorspronkelijke vorm. Dus met snel overgeven is dat er weer uit. Kun je er beter nog eentje innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

waarschijnlijk omdat het nog in de maag zit (en niet alles uit is gebraakt). voeding blijft eerst (gemiddeld) 1 / 4 uur in de maag zitten namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het pilletje al opgelost, en herken je het dus niet meer. De kans is dus groot dat het uitgebraakt is.
13 jaar geleden
Misschien is het pilletje opgelost in de maag en kun je het niet als zodanig terugvinden. Blijft moeilijk in te schatten of het wel of niet (of gedeeltelijk) in de maag is gebleven, maar zoals ik het inschat is het er wel mee uit gekomen. Wat voor soort pilletje is het? Vraag je dokter om advies.