Waarom en Wat kan ik er aan doen dat ik zweet als ik minder met blowen?

Ik vind het wel eens lekker om een jointje te roken in de avond.
Maar ik zou graag willen minderen dus alleen in het weekend blowen.
Maar ik heb gemerkt dat ik begin te zweten na de tweede week dat ik niet door de weeks blow.
Eerste week had ik er totaal geen last van maar zoals vandaag werd ik wakker in het zweet.
Dus denk daarbij aan Natte lakens, Nat matras, in feite gewoon een natte boel!

Het was geen gezicht en was ook niet bepaald lekker om te slapen.
Dus nu is mijn vraag,

1) Wat gebeurd er in mijn lichaam wanneer ik zo veel zweet?
2) En wat kan ik hier aan doen? Misschien enige tips?

Misschien is het ook een idee om er bij te vermelden dat ik veel sport in de sportschool.
Gemiddeld 5 dagen in de week met een streng krachttraining dieet.
En ik slaap als een roos! ik word niet midden in de nacht wakker of dat ik problemen heb om in slaap te komen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

THC verwijdt de bloedvaten, waardoor je het minder snel warm hebt en minder zweet. Het is dan ook een probaat middel tegen overmatige zweetproductie. Na enige tijd niet geblowed te hebben, kun je weer ernstiger gaan zweten - een rebound-effect en feitelijk een soort "afkickverschijnsel". Na een paar dagen wordt dat overigens weer minder en wordt het zweten meer normaal.

Er zijn dus twee "oplossingen" voor dit probleem : of regelmatig blijven blowen, of er helemaal mee stoppen. Welke de beste is moet je natuurlijk zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord @Marleen!
Je zegt dat het het beste is om regelmatig te blijven blowen of helemaal te stoppen voor dit probleem.
Betekend dit dat mijn lichaam er aan moet wennen dat ik alleen thc binnenkrijg in het weekend? Vind het zo asociaal om elke dag te blowen :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En zijn er nog enige middelen die hierbij kunnen helpen?
Zoals misschien juist veel drinken voor het slapen of juist niet zo veel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op je eerste reactie : nee, dat betekent dat je moet kiezen ; kijken waar voor jou eventueel het punt ligt dat de "onthouding" niet te lang duurt. Maar er is wel een gerede kans dat die periode met de tijd steeds korter wordt, en dat niet blowen - wat natuurlijk het meest voor de hand ligt als je echt serieus met je gezondheid begaan bent - vermoedelijk de beste optie is.

Verder heb ik niet zoveel kunnen vinden wat je er aan kunt doen. Zweten voorkom je niet. Misschien dat zorgen voor een koele slaapkamer en een dun dekbed een klein beetje kan helpen, maar het is een fysieke reactie en niet (alleen) een kwestie van warmte. Minder drinken zou ik zéker niet doen, eerder meer. Anders loop je flinke kans op uitdroging met in eerste instantie een stevige koppijn als gevolg.