Dat heeft met je spieren te maken.
12 jaar geleden
Het trillen kan ontstaan door spieren rond het hoofd die zich herhaaldelijk samentrekken en verslappen. Hierdoor trilt het hoofd. Dit soort bewegingen treden vaak al op jonge leeftijd op. Dit trillen (in medisch jargon 'tremor' genoemd) blijft gewoonlijk mild van aard en er zijn geen aanwijzingen voor een ernstige ziekte.

Pas op met alcohol: een beetje alcohol kan de klachten verminderen. Maar zwaar drinken of plotsklaps stoppen met drinken kan de klachten flink doen toenemen.
Meestal is er geen behandeling nodig. Maar als je erg veel last hebt van trillingen kan de huisarts, na onderzoek, samen met jou besluiten medicatie voor te schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat heeeeel soms ook, maar als ik dan ga verzitten gat het weg. misschien zit je op een verkeerde spier of zit een zenuw vast. ik zou voor de zekerheid langs de dokter gaan, niet om je bang te maken hoor. maar dan kan hij uitsluitsel geven van bepaalde dingen