Een verkalkte lymfeklier (want voor zover ik kan beoordelen / terugvinden is dat het) kan gewoon het gevolg zijn van een (oude) ontsteking, en hoeft niets ernstigs te betekenen. Bij sommige ernstige aandoeningen echter, kan er ook sprake zijn van verkalkte lymfklieren ; het is aan de arts om te beoordelen of er nader naar gekeken moet worden (meestal door het verwijderen van de lymfeklier in kwestie) of het om een goed- of kwaadaardige verkalking gaat.

"Mesenteriaal" (mesoterium = darmvlies) betekent eigenlijk " in de buikholte" (meer precies het buikvlies; het vlies dat je darmen op hun plaats houdt) , en de flank is je zijkant. In de zijkant van je buik dus.