Wat is het branderige gevoel bij mijn vagina?

Eergisteren hadden mijn vriend en ik seks, maar me vagina bleef maar branden. Toen ik thuiskwam ben ik dus even goed gaan kijken wat er met mijn vagina is. Het brand namelijk ook wanneer ik moet plassen. Precies langs de huid van de opening van me vagina is het heel erg geïrriteerd en het lijkt wel opengescheurd ofzo. Ik heb deze week een morningafterpil geslikt, en op internet staat dat je daarvan wel een schimmelinfectie kan krijgen. Ik weet niet of dat het is, maar me afscheiding is wel een beetje dikker dan normaal en heeft een niet zo prettige geur. Ook staat op internet dat het herpes kan zijn. Ik weet niet wat ik eraan moet doen en vraag me ook echt af hoe lang wat dit ook is blijft. Ik probeer het gewoon zo vaak mogelijk schoon te maken met een lauw washandje en heb ook gehoord dat wat vaseline erop smeren goed is. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Was je vagina wel vochtig genoeg toen je vriend in je kwam? Was je voldoende opgewonden? Want anders kan het - zonder glijmiddel - behoorlijk zeer doen, en blijven doen. Het klinkt alsof je inderdaad (ook) een schimmelinfectie hebt - daarvoor kun je antischimmelcreme kopen bij de drogist (bij de voetverzorgingsproducten - ik moest ook even zoeken ;-). V.w.b. de herpes: heb je (op een goede manier) een condoom gebruikt? Ik hoop het!!! Dan is de kans op herpes erg klein. Maar de huisarts is de enige die ik kan zeggen of je herpes hebt of niet.... In ieder geval: niet té vaak je vagina schoonmaken - dat irriteert alleen maar meer... Vaseline zou ik ook niet doen - maar daar weet ik te weinig van.