mag je met een slijmbeursontsteking zwemmen?

wil in de herfstvakantie gaan zwemmen maar heb een slijmbeurs ontsteking mag ik dan gewoon zwemmen? ik ga niet wild baantjes trekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is dat?

Het beste antwoord

ik denk dat het prima voor je is als je gaat zwemmen.
toen ik een slijmbeursontsteking had, liet de fysiotherapeut me dagelijks een serie oefeningen afwerken.
hij vertelde me dat het goed zou zijn als ik mijn spieren sterker zou maken, omdat die spieren het gewricht kunnen ontlasten.
ga dus gerust zwemmen, maar ga niet door je pijngrens heen.

Toegevoegd na 9 minuten:
nog een tip: ga tijdens het bejaardenuurtje, dan is het water lekker warm.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag het even aan je huisarts.
Het lijkt mij geen probleem zolang je maar niets forceert, maar ik ben geen arts :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag wel in het water, maar beweeg niet te veel..een slijmbeurs ontsteking moet met rust genezen, door over activiteit gaat t alleen maar langer duren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat zwemmen zal je het w.s later moeten bezuren.
Eerst zal je geen last hebben omdat in het water alles lichter wordt. Een dag later zeg je w.s. dat het een beetje dom is geweest dat je ging zwemmen.
Rust is het beste medicijn en pijnstilling met ontstekingsremmers zoals b.v. diclofenac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig zwemmen en bewegen zonder belasting in warm water icm een ontstekingremmer als diclofenac is een goede aanpak. Dit laatste middel is slecht voor je maag.
Informeer even bij apotheek of huisarts, zeker als je al maagproblemen hebt en/of andere medicijnen gebruikt , ook buiten doktersvoorschrift.
Het kan dan zijn dat ook pantoprazol nodig is.
Omdat dit best zware middelen zijn , tot voor kort alleen op recept, zou ik toch deskundig advies inwinnen.
De huisarts is het beste, zeker als je toch om een griepprik heen moet.
Weest voorzichtig met een slijmbeursontsteking, het kan het inwendige van je gewricht lelijk aantasten als je dat niet zijn rust geeft!!.