Mijn bloeddruk is 137 over 93, ik ben de laatste tijd HEEL erg duizelig, heeft dit hiermee te maken? Ik ben 35

ik heb normaal altijd te lage bloeddruk, maar nu ineens zo hoog, iemand zei me dat dat daarmee te maken kon hebben

Toegevoegd na 40 minuten:
dat ik zo duizelig ben de laatste tijd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Huisarts
paulus811
10 jaar geleden
Tuurlijk, stuur maar weer naar de huisarts, kost allemaal niks.... Deze bloeddruk is echt niet heel hoog en mijn advies zou zijn om het dagelijks even te meten en pas als de onderdruk boven de 90 blijft een huisarts bezoeken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je ook erg duizelig bent zonder aanduidbare reden, zou ik wel even bij de arts langs gaan
Ritsuka
10 jaar geleden
Eet je trouwens wel genoeg, en genoeg koolhydraten vraagsteller? Als ik daamee te laag zit, krijg ik altijd klachten

Antwoorden (2)

Een ideale bloeddruk ligt op 120 over 80. Pas rond de 160 heb je het over hoge bloeddruk. 140 is iets verhoogd, maar in principe niets om je zorgen over te maken. 137 over 93 klinkt dan ook niet als iets ergs.
Wat je zelf al aangeeft, is dat je normaal aan de lage kant zit. Dus dit kan je dan in principe wel als hoog beschouwen.

Voor zover ik weet, heeft duizeligheid niet direct te maken met hoge bloeddruk. Maar je bent niet zomaar duizelig, maar HEEL duizelig.

Ik ben geen medisch specialist, dus bovenstaande is tot waar mijn kennis (op dit moment) reikt. Ik kan het ook mis hebben.

Mijn enige antwoord en advies is (zoals ook al de eerste reactie): Ga naar de huisarts. Die kan andere symptomen uitvragen en kijken of hij nog iets anders aan je ziet om tot een goede diagnose te komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toeveoging:
V
erschijnselen van hoge bloeddruk
Van hoge bloeddruk merkt u meestal niets. Het geeft zelden klachten. Alleen bij extreem hoge bloeddruk kunt u duizelig zijn, wazig zien, hoofdpijn hebben of zelfs braken.
https://www.thuisarts.nl/hoge-bloeddruk/ik-heb-hoge-bloeddruk

Duizeligheid en oorsuizen
Een ander verschijnsel dat vaak optreedt is duizeligheid. Dit komt met name voor bij oudere mensen met een verhoogde bloeddruk. Meestal is de duizeligheid van voorbijgaande aard en lijkt men last te hebben van aanvallen van duizeligheid. Deze duizeligheidsaanvallen kunnen gepaard gaan met oorsuizen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/69643-symptomen-van-een-verhoogde-bloeddruk-hypertensie.html

Er worden echter geen waarden bij vermeld wanneer dit kan optreden.

Veranderd trouwens niets aan mijn advies, ga naar de huisarts
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
klopt ja, zie toevoeging (kruiste je reactie)
De enige die jou een goed antwoord kan geven na een grondig onderzoek is je huisarts. Vandaag is mijn man ook met hoge bloeddruk naar de huisarts gegaan en hij krijgt eerst verschillende onderzoeken:
Bloedonderzoek, urine en een sag rondlopen met een bloeddrukmeter.