Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn ontstoken oog in verband staan met mijn holtes die maar niet op willen klaren?

Vraag ik me zomaar af, heb morgen afspraak bij de dokter dus zal er vanzelf achter komen. Vroeg me alleen af of dit idd kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. Jouw traanbuizen staan in contact met jouw (neus) holtes. Deze voeren overtollig traanvocht af naar de neus. Dat verklaart ook waarom je een snotneus krijgt bij een flinke huilbui.
Als jij bacterieën cq een onsteking hebt met name in jouw neusholte, kunnen deze veroorzakende bacterieën "doorlopen" naar de traanklieren.

Maar goed, dat hoeft niet zo te zijn, het kan bv ook een allergische reactie zijn of dat er iets in jouw oog is gekomen. Maar antwoord op jouw vraag: Ja, dat is een mogelijkheid.

Succes bij de dokter en hopelijk ben je snel van jouw klachten af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien ik medicijnen slik voor de allergie neem ik aan dat dat het niet is. Loop nu al ca. 6 weken met volle holtes en heb de hoop dat het daar door omt en het snel op te lossen is! Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het probleem. Erg irritant. Vermoed dat je morgen spray, oogdruppels en mogelijk antibiotica voorgeschreven krijgt.
Beterschap enne graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb alleen antibioticadruppels voor het oog gekregen, dit zou ook mijn verstopte neus op moeten lossen... we zullen zien...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding