Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

harde, pijnlijke knobbel bij ribben. wat kan dit zijn?

Ik ben in mei dit jaar gevallen op mijn linker ribbenkast. Hierna was het alleen blauw. vanaf augustus begon het steeds meer pijn te doen bij bepaalde bewegingen (draaien vooral). Vanaf september begon er een bult te komen, die nu erg dik en hard is. Bij ademhalen is het gevoelig maar als ik bijvoorbeeld opsta van de bank, heb ik enorme pijn. Het word dan helemaal zwart voor mijn ogen en ik krijg overal rillingen.

Ik ben hier mee al bij de huisarts geweest in september, maar die denkt dat het vanzelf over gaat omdat ik 18 jaar oud ben. Maar ik begin mij onderhand toch wel zorgen te maken. Ook zou ik graag weer een nacht kunnen slapen zonder wakker te worden van de pijn of kunnen fietsen. Dit doet namelijk ook pijn bij drempels.

Heeft iemand misschien een idee wat dit is en wat ik hier tegen kan doen?
De pijnstillers van de drogist helpen niet tegen de pijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan zo maar senken aan gekneusde ribben of minder aan breuk, maar die harde bult, ik zou zeggen morgen naar de dokter. Een flinke zwelling kan maar het is wat laat er voor. En zelf vragen om een foto want echt normaal is het niet zover je de gegevens geeft.

Ik denk dat je het beste een doorverwijzing moet vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100