Zijn er huismiddeltjes voor ademhalingsklachten?

Natuurlijk wordt de huisarts ook ingeschakeld, maar ben ook benieuwd of er huismiddeltjes bestaan, beetje oriënteren wat er allemaal is.

7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor klachten bedoel je? Hoesten? Benauwd?
Annswers
13 jaar geleden
Benauwdheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benauwd op je borst (het gevoel alsof je door een smal rietje ademt, en ook door je mond niet genoeg lucht naar binnen en naar buiten kunt krijgen) of benauwd omdat je neus dicht zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hyperventilatie is ook een ademhalingsklacht en daar is een broodzak ideaal voor.rustig in en uitademen in de zak. maar als je astma klachten bedoeld moet je wel contacten met een arts. niet zomaar gaan dokteren.

Het beste antwoord

Slapen met een halve (gesnipperde) ui op het nachtkastje. Dampen met kamillethee (bij benauwdheid wellicht niet het beste). Kort koud douchen (dat doen veel astmalijders ook, zodat automatisch diep inademt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij benauwdheid de douche open zetten met heet water en de stoom inademen en dan zo spoedig mogelijk een dokter bellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benauwdheid is een serieuze klacht waarmee je naar de dokter moet. Je bent niet zomaar voor de grap benauwd.
Uitzonderingen misschien als je verkouden bent en je daardoor last van je luchtwegen hebt. Daar zijn veel huismiddeltjes voor.
En als je benauwd bent omdat je een kwaal hebt, bijvoorbeeld astma, dan weet je wat je moet doen als het goed is. Je hebt medicijnen of je moet de dokter bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ons even kunnen vertellen wat voor soort klachten je hebt. Als je bronchitis hebt, gaan wij bijvoorbeeld andere tips geven dan wanneer je hyperventilatie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een astma aanval kan je koffie drinken. de cafeine zet je bronchiën open.