Een heel raar gevoel in mijn lichaam, wat kan het zijn?

Ik heb al heeel lang last van iets: Een soort van spanning, dat overal zit. In mijn vingers, tenen, nek.. Als iemand mijn rug dan ook masseert komt er een soort spanning die weggemasseerd kan worden, des te mate je over die plek heen gaat. Ik heb er vaak in de avond last van en alsik hier last van heb, heb ik vaak het idee dat ik iets moet knakken bijv. vingers. Herkent iemand dit of weet wat het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K
Ritsuka
11 jaar geleden
waarschijnlijk stress, heb je daar last van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, ja opzich op dit moment wel. Maar gisteren niet echt en toen had ik er ook last van. En ik heb er echt al heel wat jaren last van dus dat zou dan betekenen dat ik al heel lang stress heb haha.
Ritsuka
11 jaar geleden
dan weet ik het niet. misschien eens bij de huisarts navragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yoga en ademhalingsoefeningen kunnen waarschijnlijk helpen als het stress is.

Antwoorden (2)

Dat is precies wat je zelf zegt dat het is: een gespannen gevoel in je lichaam.

En meestal gaat zo'n gespannen gevoel samen met nervositeit of stress over iets.
Je zit letterlijk "niet lekker in je vel".
1] Je moet dus bij jezelf op zoek naar de oorzaak.
Zit je ergens mee?
Maak je je ergens zorgen over?
2] Kijk of je de oorzaak kan oplossen, verminderen, los laten.
3] Doe iets aan ontspanning.
Het knakken van je vingers kan je wel een ontspannen gevoel geven, maar werkt echt niet genoeg.
Het masseren helpt wel, maar ook alleen maar tijdelijk.
Je zult iets moeten vinden wat meer soelaas biedt. [langdurig helpt] .

Tips daarvoor vind je in de bron.

http://www.angelfire.com/home/stress/10tips.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichaam is gespannen, gestressed... Heb je zelf veel last van stress, of slaap je wel goed? Je kan eens kijken naar of je matras wel goed is, of je wel genoeg ontspant en dergelijke. Je kan ook eens kiezen voor een of enkele totale ontspanningsmassages om je lichaam weer los te krijgen.