Vocht boven mijn knie, moet ik naar de dokter?

Bij een potje tennis in het weekend heb ik een foute beweging gemaakt, waardoor mijn knie pijnlijk werd. Ik had al wel zo'n band om die steun geeft. Nu is het zo dat het sinds dat potje tennis mijn knie alleen maar pijnlijker is geworden, en er is nu ook net boven mijn knie een grote verdikking ontstaan, waarin waarschijnlijk vocht zit. Deze bult is steeds groter en harder geworden.

Wat kan dit zijn, en wat is er tegen te doen? Het doet niet echt pijn meer, maar ik kan er niet normaal op lopen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (4)

er kan een spier verrekt zijn .. leg er voorlopig een coldpack op, en ga er morgen even mee langs een huisarts...en neem paracetamol in, tegen de pijn ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er zeker even naar laten kijken, misschien is dat helemaal niet nodig maar dan weet je het tenminste zeker. En de dokter heeft vast nog wel wat adviezen voor je (juist wel of niet rusthouden, been omhoog of juist niet enzovoorts).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden van vocht in de knie is, dat er een ontsteking in zit, of dat hij overbelast is. Wat je vanaf nu moet doen, is rust nemen. Evt ibuprofen en morgen naar de huisarts, zodat hij een goeie diagnose kan stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je blijkbaar al wat problemen met die knie hebt, is vocht eromheen de reactie van die knie op overbelasting (ik ken het). Ik denk dat de dokter er niet veel aan zal doen, alleen zeggen, koelen en rustig blijven gebruiken.
Als je je echter veel zorgen maakt zou ik toch gaan en anders het een paar dagen aankijken. Ik had zo'n knie die dat ALTIJD deed na een potje tennis maar meestal was het de volgende dag weer weg, (en nu is het soms, dus het is vooruit gegaan).
O ja, ik heb er weleens van dat SRL achtige spul opgesmeerd, ging de zwelling wel sneller van weg