ik neem aan dat je zoon onder behandeling is.
Voor jezelf zou je bij een psychotherapeute ,oudergesprekken kunnen aanvragen,hier heb je gewoon recht op van je zorgverzekering,het gaat dan om jou,dus niet op naam van je zoon,want dit is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van je zoon.
Maar je krijgt dus zelf ook een beperkt,vlgs. mij 10 gesprekken ,vergoed.
Succes ermee,wij hebben veel steun aan die oudergesprekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een korte vraag waar heel veel op valt te antwoorden.

Wat bedoel je met 'het wordt steeds erger'? Bedoel je dat zijn afwijkende gedrag steeds meer op gaat vallen of dat je er steeds meer last van krijgt? Hoe oud is je zoon?
Waar ben je precies naar op zoek?

Als je advies nodig hebt over hoe je met zijn autisme om kunt gaan, kun je contact opnemen met MEE, de Nederlandse Vereniging voor Autisme of je regionale GGZ.
Er zijn ook een aantal groepen op internet waar je terecht kunt voor 'lotgenotencontact'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Autisme is er natuurlijk in soorten en maten, en in vele gradaties en tegenwoordig ook variaties. Hoe je er mee om moet gaan, is dus in zijn algemeenheid weinig over te zeggen - hooguit dat , in het algemeen, alle vormen van autisme betekenen dat iemand erg slecht met veranderingen om kan gaan (maar dat geld ook voor heel vele niet-autisten). Dat is dus iets waar je rekening mee kunt houden : hoe meer structuur en regelmaat, hoe beter.

De arts waar hij onder behandeling is en die de diagnose heeft gesteld, zal je zeker verder op weg kunnen helpen met het zoeken naar de juiste aanpak / therapie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek de organisatie MEE, die begeleid je op aanvraag