Wat is beter voor mijn pijnlijke onderrug; een nieuw matras of een boxspring?

Ik heb al een tijd lang last van mijn rug en hoogstwaarschijnlijk heb ik last van lage rugpijn omdat het matras zijn langste jaren heeft gehad. Maar gezien ik al rugpijn heb vraag ik mij af wat beter is: een nieuw matras kopen (voor op een 4 jaar oude lattenbodem) of een boxspring kopen? Ik wil namelijk weer prettig slapen zonder deze lage rugpijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is meer afhankelijk van je budget! Een goed boxspring is al zo 1500 euro /2000 voor 2 personen.(140cm)
En Matras met bodem kan op jet algemeen goedkoper!
Amadea
11 jaar geleden
Laat je rug eerst beoordelen door een fysiotherapeut, voordat je je een of ander peperduur matras laat aansmeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter een goed matras dan een slechte boxspring. Een goed matras is veel goedkoper. Overigens kan het ook zijn dat de bodem juist het probleem is, en dan ben je met een nieuw matras nog niet klaar.
Idd, eerst naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit haast geen verschil tussen boxsprings. Ze komen allemaal uit de zelfde fabriek. Dus een duurdere is niet pertiment beter
Dus het matras is belangrijker.
Ik ben van een spiraal naar een boxspring gegaan en heb veel minder pijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb nu inderdaad spiraal en zat daarom ook te denken aan een boxspring. Want juist als ik in bed lig heb ik last..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens proefliggen bij ikea, die matrassen kun je na 3 maanden weer gewoon omruilen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een spiraal naar een dikke latex matras, beide op een plankenbodem. Ondertussen 5 jaar geen last meer.

Het beste antwoord

Ik ben het eens met de andere beantwoorder: bezoek ook eens een fysio, maar dat was de vraag niet.
M.b.t het bed: ik heb zelf een matras gekocht van traagschuim (ik mag, denk ik, geen merknaam noemen) en dat is een aanrader. Nauwelijks meer rugpijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
grappig: nu ik het woord "Traagschuim" in het antwoord heb gebruikt, wordt er automatisch een reclame toegevoegd. En inderdaad, van het bedoelde merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar dokter en Fysio ben ik al eerder geweest. Maar een nieuw bed of matras was echt nodig. Het wordt nu een nieuwe boxspring met een topper van inderdaad traagschuim.. Dit moet het beste zijn. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Je geeft aan dat je rugpijn hebt en inderdaad kan een goed bed daar een uitkomst bieden. Maar je geeft dus aan dat je de rugpijn al enige tijd hebt. Het veranderen van het bed zal uiteindelijk een uitkomst bieden maar jouw niet direct van de klachten verlossen. Het is verstandig om naast een nieuw bed, tevens een afspraak te maken met een fysiotherapeut om te zorgen dat jouw rug weer in orde komt. Zou je dit niet doen dan kan het als nog enkele weken duren voordat je iets van verbetering gaat merken omdat je rug dan moet wennen aan een nieuw bed, in de tijd zou je kunnen gaan twijfelen aan het voorgaande probleem en wellicht als nog bij de fysiotherapeut terecht komen. Je kan ten alle tijden een afspraak maken met de fysiotherapeut je hebt daarvoor geen verwijzing van de huisarts nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeten toe te voegen:

Gezien het bed al wat ouder is en je al aangaf dat het matras zijn beste tijd gehad heeft is het wellicht verstandiger een boxspring te nemen aangezien de lattenbodem door de jaren heen zijn beste werking verloren zal hebben.