Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Moet je een bloedblaar openprikken of laten zitten?

Met sporten heb ik een bloedblaar opgelopen. Ik heb er geen last van, maar vraag me toch af hoe je er van af komt, moet je hem net zoals bij een blaar openprikken of gaat ie vanzelf weg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon laten zitten, geneest/verdwijnt na verloop van tijd vanzelf. Als je hem nu open maakt creeer je daarmee een verbinding met de buitenlucht. Hierdoor kan er een infectie ontstaan... Toegevoegd na 2 uur: Jouw blaar is namelijk veel efficiënter dan de HansaPlast producten...

Een blaar, wat voor één dan ook, laat je het beste met rust. Geneest altijd goed, en je loopt niet de kans dat er vuil in komt en het zo geïnfecteerd raakt. Dan heb je er veel meer last van en duurt het allemaal veel langer. Alleen als hij per ongeluk stuk gaat moet je 'm wel verbinden om te voorkomen dat er vuil in komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100