Ik gebruik nu x-Praep 20ml 1d en bisacodyl 1d 2 tabl. 5mg, heb wel ontl. maar buik is steeds opgezet, lijkt wel of ik zwanger ben, wat kan oorz. zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kant-en-klaar maaltijden, fastfood en voorverpakt voedsel zijn vaak de oorzaak van problemen met de stofwisseling zoals een opgezette buik.

Nog enkele oorzaken kunnen zijn: te snel eten, lucht inslikken, lactose-intolerantie of andere voedselallergieën.

Dan kan je nog een opgezette buik krijgen door gasproductie. Er zijn verschillende producten waarbij veel gas wordt geproduceerd tijdens het verteren. Denk hierbij aan tarweproducten, antibiotica, snoepgoed en zout.

Je ziet dat er veel oorzaken kunnen zijn voor een opgezette buik. Je kan misschien eens vragen aan je arts of je een verwijsbriefje kan krijgen voor een dietist om mee te helpen je probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bisacodyl stoppen, dat zorgt heel even dat je er slanker uitziet, maar zorgt ook dat je darmen langzamer worden waardoor je nog meer opblaast dan er voor.
Bovendien heb je dan al snel meer dan 5 mg nodig.