Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

is het normaal dat ik vanachter op mijn tong bobbeltjes heb en dat mijn tong groen ziet

Weet jij het antwoord?

/2500

als hij er de rest van de tijd anders uit heeft gezien (Dus roze zonder bobbeltjes) is het niet normaal en is een bezoekje aan de huisarts gewenst.

Nee, dat is niet normaal. Vaak wordt een groene tong veroorzaakt door gal. mogelijk is er een samenhang met het alcohol gebruik. Roken ligt iets minder voor de hand. Het kan zijn dat er iets niet goed is met je galverwerking, dat kan groene verlkeuring van de tong geven. Vaak is er dan ook last van maagzuur, oprispingen e.d. Het kan ook te maken hebben met een bacterie of virus. als je onlangs verkouden bent geweest (of misschien nog bent) of iets aan de keel of longen hebt gehad kan dat verlkeuring geven. De groene aanslag verwijderen lost het probleem niet op. Dat is slechts symptoom bestrijding. Ja het geeft wel aan dat er iets aan de hand is. Het is niet direct iets om je heel erg zorgen over te maken maar gezond is het niet. Ik zou de sigareten en alcohol is een paar weken laten staan en dan kijken of het weg gaat. Zo ja dan weet je waar het aan ligt. Zo nee dan is het toch slim om eens verder te zoeken. Je zou kunnen overwegen een consultafspraak te maken bij een homeopaat of tandarts.

Als Kermit het lekker vond wel.

Wel als je groen ijs hebt gegeten

misschien moet je even je tong borstelen ofzo. kan zijn dat er allemaal voedsel in je tong blijft steken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100