Wat kan de oorzaak zijn van een vieze smaak en stank in je neus, als het geen gebits-, kaak- of keelontsteking is?

Bij de persoon in kwestie ontstond het na een flinke luchtweginfectie. Die is allang weer over, de huisarts constateerde verdroogd slijm, waar nu een slijmoplosser voor gegeven wordt. Met weinig resultaat. Eind van de week wordt weer contact opgenomen met de huisarts hierover, maar....het is goed zelf wat mee te denken. Misschien zijn hier mensen, of kennissen van mensen die dit ook eens meegemaakt hebben. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? En oplossing? naast slijmoplosser gorgelt ze ook met een zoutoplossing..

Slokdarmontsteking valt ook af.
gevolg van de stank en smaak is, logisch, dat de eetlust ook erg terug gelopen is. Hartige gerechten smaken vies, alleen zoet wordt nog met plezier gegeten...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Misschien is er nog troep in je neusholte. Achter gebleven van de ontsteking?

Bij mij had de tandarts destijds te ver geboord in mijn kaak, waardoor een opening was ontstaan naar de neusholte. Met een lichte ontsteking tot gevolg, omdat ik uit voorzorg al gelijk antibiotica had gekregen. Die infectie had ook een vieze smaak en stank in mijn neus tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als logisch. Hoe heb je het opgelost|? Was het over na de antibiotica?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ging vanzelf over, en het gat in mijn kaak is vanzelf weer dicht gegroeid.