opeens meniere na levenslang migraine,een verband tussen deze 2? en betahistine vraag.

Ik had gister plotseling hevige draaiduizeligheid,kon niet meer zelf lopen,in de avond naar dokterspost geweest,diagnose meniere.Ik heb betahistine voor tijdens een aanval gekregen,maar lees dat het pas na een paar maanden gaat werken en dus niet voor gebruik alleen tijdens aanval.
2de vraag,ik heb me hele leven ernstige migraineaanvallen gehad,laatste maanden niet meer,nu dus meniere ,zou er verband kunnen zijn tussen deze aandoeningen?
ik heb al jarenlang pieptonen en sinds paar maanden ook gezoem in mijn oren,zou dit nog kunnen verbeteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Meniere word je gehoor alleen maar slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas geen Antw : ik heb zelf ook al jaren helaas tinnitus het begon , zo als jij beschrijft .m'n evenwicht 's problemen geen last meer van (wel in het pikke donker) m'n gehoor blijft vreselijk die herrie ! Maar waarom mn reactie laat je onderzoeken op een brughoofd aan doening .dat kan de zelfde klachten veroorzaken ,maar dat is wel te be handelen . !medicijnen hebben mij niet geholpen .succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de reaktie! is erg rot ja die herrie,vooral 's nachts,en nu de draaiduizeligheid aanvallen dat is ook erg eng gevoel.
brughoek onderzoek heb ik vroeger wel eens gehad toen ik pas last had van de tonen.

Het beste antwoord

Wetenschappers onderzoeken momenteel of er een verband is met migraine, maar officiële uitslagen van onderzoeken zijn er nog niet.

Mensen met deze ziekte hebben last van aanvallen van draaiduizelingen, slechthorendheid en een bijna voortdurend oorsuizen. Pas als deze drie symptomen samen voorkomen en er geen andere oorzaak voor de klachten kan zijn, spreekt men van de ziekte van Ménière. Als de diagnose vastgesteld is, is het mogelijk dat het gezoem in je oren niet meer verdwijnt.

Hoe betahistine werkt is niet precies bekend. Wel is bekend dat het de bloeddoorstroming verbetert in het binnenoor. Dat is het deel van het oor waarin het evenwichtsorgaan zit. Houd er rekening mee dat uw klachten niet meteen verdwijnen. Als betahistine werkt, kan het enkele weken tot maanden duren voordat het effect merkbaar optimaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reaktie.