Ik ben vegetarisch en ben heel moe, hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij een plant dan? Volgens mij kun je als mens niet vegetarisch zijn. Je kunt wel vegetariër zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Of vegetarisch eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je jezelf minder bevredigd wordt je vanzelf minder moe, dus niet iedere avond een potje vrijen, gewoon direct gaan slapen. dan kom je vanzelf van die vermoeidheid af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Arcana, ja denk dat het inderdaad is.....NOT! Hoe kom je er bij????!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb levenservaring ;-) vroeger zei een goede vriend van mij ook dat hij moe was, en dit zei ik dus tegen hem. wat bleek nou JA, dat was de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee dankjulliewel allemaal, ik zal er wat mee doen en ik heb voor sonderdag afspraak voor bloedtest! Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gebruiker is al weer een plantje geworden.

Antwoorden (11)

Je kunt het beste naar een huisarts gaan en je laten controleren. Vermoeidheid kan aan meerdere dingen liggen. Het zekere voor het onzekere nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extra ijzer slikken, dat helpt :) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon normaal eten, in groenten zitten namelijk geen koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je natuurlijk geen antwoord geven op de oorzaak van je moeheid. Wat ik je wel kan vertellen is dat de meest voor de hand liggende link tussen moeheid en het feit dat je geen vegetarier bent een mogelijk vitamine b-12 tekort is. Je zou dus kunnen overwegen om een hoog gedoseerd vitamine b-12 supplement te nemen (hint: zie mijn profiel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een cobalaminetekort hebt dan zul je misschien zelfs injecties voorgeschreven krijgen, je moet zeker een bloedtest laten doen en zo snel mogelijk er wat aan doen (via een arts met verstand van zaken) en niet via een voedingssupplement in deze fase. Het is een vrij ernstige medische conditie namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet je wel vleesvervangers ? Dat moet je wel doen anders kom je nodige vitamines te kort. Dus ga vleesvervangers eten en noten. Als het dan nog niet overgaat even naar de huisarts. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf al 30 jaar vegetariër en heb ook wel eens zulke periodes meegemaakt, meest door verkoudheden.
Het beste in zo'n geval te doen is naar de super en een heel pak zwartebessensap, vermengd met framboos in z'n geheel op te drinken, zo na een dag of 4 ben je dan wel weer de oude.
Let overigens wel op of er geen kaliumsorbaat inzit: dat voelt net aan of je zojuist een baksteen hebt doorgeslikt, die van Healthy-People vertonen deze sensatie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat je te weinig ijzer binnen krijt, je kan in de drogist volgens mij gewoon pillen halen, of naar de huisarts gaan voor meer advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je vegetarier bent is het slim om vlees volwaardig en gevarieerd te vervangen. Dat is voor veel mensen niet makkelijk. Risico op tekorten is dan reeel. Bij vegetarisme is een tekort aan vit. B12 en ijzer een risico.
Ga niet iets op eigen houtje erbij slikken. Bespreek met je huisarts of bloedonderzoek je op een oorzaak van de vermoeidheid kan wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon meer gaan bewegen, en overweeg eens wat lessen in Qi Gong. hoe donkerdergroen groenten zoals spinazie, hoe meer ijzer.

Suiker geeft een tijdelijke boost maar is slecht voor je
Wat ik dagelijks door mijn voer doe is Chiazaad (rawfoodsuperfood.com) Lees de omschrijving die erbij staat maar, dan snap je waarom. Op een eetlepel houd je het een hele dag uit. In mijn slechte periode slik ik daarnaast nog syberische ginseng. Dit houdt me in goede vorm. Een eetlepel Chia is al goed. Het is plantaardsig en puur natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben zelf ook vegetariër ondertussen reeds 16jaar en zolang je zorgt dat je alles van voedingsstoffen, ijzer, vitamines enz binnenkrijgt zou dit niet de oorzaak mogen zijn. Maar de vraag is of je inderdaad voldoende hebt? laat even je bloed controleren want moeheid kan vele oorzaken hebben en daar kan de huisarts je best bij helpen. Eet je wel vervangproducten?