Gaan oorsuizen weg na gaatje in trommelvlies?

Ik heb een bal op mijn oor gekregen in het zwembad, gisteren naar de huisarts geweest en het was een gaatje in m'n trommelvlies. Ik heb nog steeds last van oorsuizen, maar gaat dit weg als het trommelvlies weer dichtgegroeit is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.4K
Amadea
5 jaar geleden
Ja. Zie https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/564955/gaat-oorsuizen-gescheurd-trommelvlies/

Antwoorden (1)

In het kort
Het trommelvlies van een oor kan scheuren bij bijvoorbeeld een knal (vuurwerk), een klap op het oor of bij duiken.
Op het moment dat een trommelvlies scheurt doet dat pijn.
Van het gescheurde trommelvlies hoeft u daarna niets te merken.
U kunt tijdelijk wat minder horen. Soms heeft u last van oorsuizen of duizeligheid.
Meestal geneest een trommelvlies vanzelf binnen 3 tot 6 maanden.
Voorkom dat er te veel water in het oor komt: zwem met het hoofd boven water.
Voorkom extra druk op het trommelvlies: vermijd persen, zwaar tillen en hard snuiten.
Bij een grote scheur in het trommelvlies of een scheurtje dat niet vanzelf geneest, stuurt de huisarts u naar de kno-arts.