Nog een vraag over spontaan afvallen?

Ik heb al eerder een vraag gesteld over mijn spontane gewichtverlies. Ik ben nu bij de huisarts geweest en die heeft een bloedonderzoek gedaan omdat zij het wel veel vond. Ik blijf nog steeds afvallen en mensen zien het ook direct. Voel mij hier niet prettig bij. Mijn bloedonderzoek was als volgt: Witte en rode bloedlichaampjes, bezinking, schildklier, glucose, HB en lever. De uitslag van dit onderzoek was normaal. Kan ik nu de oorzaak bij mijzelf zoeken of sluit dit niet alles zo goed als uit. M.a.w. is het verstandig om nogmaals de huisarts te vragen naar een onderzoek? Zoja welke dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je behalve het afvallen verder echt geen klachten? Bijvoorbeeld buikkrampen, steken in de zij, moe na kleine inspanning, etc. Heb je echt overal aan gedacht, of ben je misschien toch iets vergeten? Als je nog iets te binnenschiet zou ik het wel bij de huisarts melden, want als je er op tijd bij bent (wat het dan ook moge zijn) is het altijd beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten wat. Ik voel me juist fit en energiek. Ik ben altijd erg alert (lees: te) op mijn lichaam. Zie er ook niet slecht uit verder.
capthavoc
12 jaar geleden
buitenlandse vakantie gehad misschien
misschien heb je een ongenode gast ?

Antwoorden (8)

Vraag eens een verwijzing naar een dieëtist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een second opinion kan nuttig zijn bij twijfels over de diagnose.

Een second opinion is geen motie van wantrouwen jegens de behandelaar, het is de mogelijkheid om meer informatie en een frisse kijk op de feiten te verkrijgen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bloed is goed. Dat zou bij een andere arts ook het geval zijn. Ik weet nu niet of ik gerust gesteld kan zijn of juist niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een second opinion laten doen je weet maar nooit, dan ben je gerustgesteld en weet je zeker dat er niets aan de hand is. Want nu twijfel je nog steeds zo te lezen. Succes!
heb je geen stress!!!!!
ik kan je vertellen door stress ben ik 20 kilo afgevallen en kon ook eten wat ik wou bleef afvallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben erg druk kan bijna niet stilzitten vanwege rugklachten. Ik kan het voor mijzelf wel verklaren denk ik maar de huisarts trok mijn relativering in twijfel door te zeggen dat zij het niet vertrouwde (lees mijn andere vraag) dus nu ben ik eigenlijk onzekerder geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook bij mij kwam het door TEDRUK zijn en ook niet kunnen stilzitten maar de echtte boosdoener was volgens de huisarts toch de stress terwijl ik zelf dacht geen last te hebben van stress nu gaat het beter maar moet er wel opletten
neem nu ook meer tijd voor me eigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je verliefd:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al acht jaar op dezelfde dus dat is al een gewenning :-)
Slaap je wel genoeg, vermoeidheid kan ook tot gewichtsverlies leiden, bekijk ook even of er onbewust iets aan je voedingspatroon veranderd is, ga ook zeker terug naar je huisarts, zij kan zelf nog meer oorzaken zoeken, of je doorverwijzen, laat het er niet bij zitten, dit is ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een darm onderzoek , alvleesklier enz maar indien je zelf prima voelt lijkt me niet nodig . Behalve als het je rust stelt . Anders val je af Vd stress .of wat al Geopperd werd ,check je dieet .bespreek het nogmaals met je arts ,succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nogmaals naar de huisarts kunnen gaan en vragen om je door te verwijzen naar een endocrinoloog. Een specialist doet toch weer andere onderzoeken dan een huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet tevreden omdat je af blijft vallen.Ga terug naar je huisarts en geeft dit aan dat je niet begrijpt waarom je afvalt.En vraag om een uitgebreider onderzoek van bloed.
Het is raar dat je blijft afvallen ben je niet minder gaan eten ?
Of zit je misschien in een stress vollere situatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak eens een lijst van de dingen die je per dag eet en doe dat een week, ga met deze lijst naar de huisarts of dietiste, als de lijst jouw afvallen niet verklaart en je bent heel eerlijk geweest dan moet er iets aan de hand zijn wat verder onderzocht moet worden!
Sterkte!