Na hoeveel tijd ongeveer moet ik gaan merken dat steunkousen helpen tegen zere benen?

Ben man net boven de 60 jaar met dag en nacht zere benen. Heb nu 4 weken de steunkousen aan en merk er nog niet van dat het helpt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Zijn de steunkousen aangemeten? Eigenlijk zou het direct verlichting moeten geven als ze goed passen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja bij mijn vader werkte het gelijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de kousen zijn aangemeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de oorzaak van de zere benen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is al vele jaren aanwezig en sinds paar maanden ook gezien tijdens slaapapneu test

Het beste antwoord

De pijn komt veelal van de druk op de vaatwanden. Met steunkousen is er een tegendruk en als ze goed passen zou je zeker een groot gedeelte van de pijn kwijt moeten zijn.
Tenzij je een bloedvat ontsteking hebt, dan moet je terug naar de huisarts en moeten er andere maatregelen genomen worden. Pijnstilling en antibiotica bijvoorbeeld.