Wie heeft ervaring met Remavil zalf?

Vanwege een ontsteking aan mijn pink is dit vijf weken geleden door de chirurg open gesneden.
Omdat ik nog steeds veel pijn heb ben ik doorverwezen naar de pijnpoli waar de arts mij vertelde dat het zenuwpijn is en aangezien zenuwen maar 1 mm per mnd. groeien kan dit nog wel een aantal maanden duren.
Ik zag eerder iets over Revamil zalf en vraag mij af of ik dit op de wond[korst]kan doen want die korst zit er nog steeds en het is nog steeds erg pijnlijk.
Iemand bekend met Revamil voor een 5 weken oude wond en het resultaat met het gebruik hiervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Revamil Balm is een antibacteriële wondzalf voor thuisgebruik voor de behandeling van acute, oppervlakkige wondjes en schaaf- en brand-wonden.
De steriele wondzalf bevat een basiszalf in combinatie met zuivere honing. De honing in de wondzalf heeft een hoog gehalte aan honingenzymen, o.a. glucose oxidase. In een vochtig wondmilieu produceert dit enzym kleine hoeveelheden waterstofperoxide. Door de hoge suikerconcentratie in de honing mengt het wondvocht zich met de Balm en vormt zo een beschermend, antibacteriëel laagje. De wondzalf werkt geurreducerend. Alle Revamil producten zijn geoptimaliseerd op enzymgehalte en worden in Nederland onder geconditioneerde omstandigheden geproduceerd en zijn daardoor uiterst constant van kwaliteit.
De wondzalf bevat geen residuen van bestrijdingsmiddelen, conserveringsmiddelen of andere stoffen waarvan bekend is dat er allergische reacties kunnen optreden.
Kenmerken
antibacteriëel
bevordert wondherstel
geurreducerend
patiëntvriendelijk, is zacht en kleeft niet
zuiver door productie in beschermde omgeving
zonder residuen
geen allergie of toxiciteit
Toepassing:
oppervlakkige wondjes
snijwondjes
schaafwondjes
kleine brandwonden (1e graads)
Niet toepassen bij:
wanneer bekend is dat de patiënt overgevoelig is voor honing

Gebruik:
breng een laagje zalf aan op de wond
indien gewenst afdekken met een wondverband
behandel de wond 1 tot 2 maal per dag
Bijwerkingen:
de zalf kan gedurende de eerste minuten na opbrengen op wondjes een licht prikkelend gevoel geven
neem in geval van onverwachte (nietvermelde) bijverschijnselen na de toepassing van de zalf contact op met de distributeur of de producent
Voorzorgsmaatregelen:
niet gebruiken indien de tube beschadigd is
na gebruik de tube weer sluiten
direct contact tussen de tube en een wondoppervlak vermijden
geopende tube binnen 3 maanden gebruiken
niet verschillende patiënten met dezelfde tube behandelen
Bewaren tussen 4°C en 30°C.

Zoals ik hier lees is uw wond anders dan refamil doet voorschrijven.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik het lees zou het niet voor mijn wond geschikt zijn,maar omdat er een korst op zit die nogal trekt i.v.m. de huid erom heen vroeg ik mij af of deze zalf hier ook voor gebruikt kan worden.