Waarom hoor ik veel geborrel in mn maag?

En het is geen honger geborrel. Dus wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het alleen geborrel of heb je ook last in de buikstreek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen geborrel.

Het beste antwoord

Kunnen ook je darmen zijn die je hoort en voelt.
Misschien heb je iets gegeten wat erg gekruid is of veel uien. Dan hebben de darmen er veel werk aan om alles te verteren.
Kan natuurlijk ook, wat andere antwoorders al schreven, dat je iets hebt gegeten wat bedorven was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ik heb wel veel kruiden gegeten de laatste tijd dus misschien komt het daardoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan heel goed zijn; heb ik ook geregeld. Niks aan het handje dan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi :)

Andere antwoorden (6)

Als je geen honger hebt, maar wel 'geborrel' in je maag hebt. dan is het waarschijnlijk zo dat je iets hebt gegeten wat nogal verkeerd is gevallen, vb. iets wat over de datum is.
Ik heb een keer bedorven yoghurt gegeten en toen had ik het zelfde gevoel (2 dagen lang met een vervelend gevoel rondgelopen dus hoop niet dat dit bij jou het geval is!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien krijg je diaree? Of heb je last van brandend maagzuur!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen vroege symptomen zijn van een pancreas verteringsprobleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan het zijn dat je honger hebt of dat jij iets verkeerds gegeten hebt (heb ik ook vaak)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heeft geborrel niks te maken met honger.. We zeggen wel altijd mij maag borrelt en ik heb honger.. Maar borrel in je maag wil alleen maar zeggen dat je lichaam het aan het verteren is.. Vandaar dat je geen honger hebt maar wel een geborrel hoort/voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de al genoemde dingen kan het ook zijn dat je bij het eten per ongeluk wat lucht inslikt. Je maag kneedt continu, dus die lucht wordt dan ook verplaatst en dat hoor je.