wat kan ik doen om mijn rug te knakken?

bij elke beweging die ik maak als ik lig kraakt mijn rug, het voel ook heel stijfjes aan..
\wat kan ik hier het beste tegen doen??
masseren mag ik niet laten doen en ik mag er geen geld aan uitgeven

tnx alvastt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom mag je het niet laten masseren, als dat nou helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag er geen geld aan uitgeven ? Wat is dat nu voor onzin ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je misschien hoe het zo gekomen is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarsch verkeerde houding :D
maar ik ben 14 en mag dus nie alles zomaar doen weetjke :D

Het beste antwoord

Het beste en het meest onschuldige, is voor en na het slapen wat rek en strek oefeningen. (smiddags)
Hierdoor hou je je spieren soepel.

Op Google gewoon rekoefeningen intikken en je ziet veel voorbeelden.
( had met alle liefde voor je willen opzoeken, maar ben nog niet zo handig op de iPhone sorry ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

niks doen het moet vanzelf snel overgaan straks is het erger. en anders zal je gewoon naar de huisarts moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het zit altijd vast :D
soms als ik me heel snel omdraai schiet het weer goed maar nu kan ik bijna nie ligge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het altijd vast zit moet je morgen meteen naar de dokter... want meestal is het ook een soort gevoel bij je schouder bladen ,dan schiet het erin en gaat het vanzelf over.
Amadea
12 jaar geleden
Kan je dan niet wat oefeningen bedenken, zoals vogelnestje maken of je zover mogelijk uitrekken, waardoor je de blokkade zelf weer op kunt heffen, Thessa?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou het zit niet echt bij mijn schiuders, meer echt in mijn onderrug, maar ik ga ff proberen om te strekken als het niet lukt zie ik morgen wel verder :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zal al wel in slaapgevallen zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow haha jaa succes ermee !
Je kunt naar de fysio, als het goed is worden een aantal sessies vergoed door je verzekering.
De fysiotherapeut massert je stijve rugspieren en kan zien of je misschien scheef groeit en kan je rug 'knakken' wat echt als een opluchting kan voelen!
En anders moet je op google zoeken op: last van onderrug oefeningen, er staan echt heel veel tips op het internet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent en of je in de groei bent, maar dit KAN een tijdelijk probleem zijn door een groeispurt. Ook bij benen zie je nog wel eens dat dat tijdelijk een beetje zwakke plek is.

Als je rugklachten mild zin - en je bent er uiteraard al mee naar een huisarts geweest - kun je een paar dingen zelf doen, met voorop natuurlijk letten op je houding (hoe zit je ?) en je belasting (hoe loop je ? Sport je veel ? Te weinig ? Hoe zit je op de fiets ? - allemaal dingen waar ene ergo- of fysiotherapeut je eventueel mee kan helpen). En vooral : hoe is je matras ? Verbazend veel kinderen liggen in een behoorlijk waardeloos bed (te hard soms, maar meestal te zacht, zowel matras als bodem). Rechtop op relatief hard meubilair lig je in de regel het best ; als je slaapt in een soort 'hangmat' en in de woonkamer onderuitgezakt op een snotzachte bank zit, is dat niet best voor je rug.

Wat je ook kunt doen is 's morgens en 's avonds even rekken (met je hele gewicht aan je armen hangen, bijvoorbeeld onder een traptree (geen hoge-kan alleen met een open benedentrap) of een deurpost .

Als je het zelf niet kunt oplossen (of middelen nodig hebt die je niet zelf kunt aanschaffen) is het wellicht toch een goed idee er eens mee langs de huisarts te gaan ; die kan je eventueel doorverwijzen of tips geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er echt last van hebt moet je gewoon naar de huisarts, bij gezondheid mag geld geen rol spelen. Bovendien neem ik aan dat je gewoon een ziektekostenverzekering hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de Chiropractor, je rug zit zo te horen vast, en die maakt hem weer los. De verzekering betaald, tenminste die van mij wel, tot een bepaald aantal behandelingen. Als je in de buurt van Eindhoven of Oisterwijk woont is Dokter Bakker een aanrader. Niet normaal hoe goed je daar vandaan komt.