Waarom gebruiken we onze handen anders bij het gapen en hoesten?

Bij het gapen leggen we vaak de hand plat voor de mond. Maar bij hoesten ballen we onze hand vaak tot een vuist.
Waarom verschilt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

We gebruiken onze handen precies zo als dat we van hen in het dagelijkse gebruik verwachten, soms is dat zo en soms is dat zus... Bij gapen, hebben we allemaal geleerd om het gat een beetje af te dekken... Maar bij niezen is ons niets geleerd, dus dan gaan we de natuurlijke dingen doen, en we moeten ons even verkrampen om te niezen en dan doen onze handen netjes daaraan mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bij gapen gaat er niets uit de mond (gaten tussen de vingers hinderen niet)en bij hoesten kan er soms wel iets uitschieten uit je mondje, waardoor je de hand sluit.