wat is het verschil tussen chronische hyperventilatie en gewone hyperventilatie?

ben erg benieuwd want misschien heb ik het dus..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

chronische hyperventilatie. Deze vorm is veel minder bekend bij het grote publiek.
De oorzaak hiervan is dat de klachten heel divers en veel vager zijn dan bij acute hyperventilatie. Klachten die bij deze vorm horen worden dan ook vaak niet herkend als hyperventilatieklachten met als gevolg dat er een legio artsen/therapeuten wordt afgelopen zonder dat er een diagnose chronische hyperventilatie wordt gesteld.

Dus uitgebreidere symtomen dan acute hyperventilatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen met hyperventilatie krijgen, van het ene op het andere moment, hevige klachten. Meestal is er dan sprake van een hyperventilatie- of angstaanval. Enorm zweten, duizeligheid, benauwdheid en snelle hartslag zijn bekende symptomen, maar daarnaast kunnen er nog talloze andere klachten zijn.

Er zijn ook mensen die, doordat ze hyperventileren, elke dag last hebben van (één of meer van) zulke klachten, zonder dat ze een echte hyperventilatie- of angstaanval krijgen. In dat geval is sprake van chronische hyperventilatie. Ze zijn iedere dag wel een beetje duizelig, hebben een droge mond, snelle hartslag of last van andere verschijnselen die bij hyperventilatie horen.
Pieter2011