Zoveel mensen, zoveel reacties. Ik zelf ben iemand die depressief was maar juist veel behoefte had aan aanraking. Ik heb ook gemerkt dat vrouwen (in het algemeen, maar ook daar heb je weer uitzonderingen in), die depressief zijn juist willen hangen, vooral wanneer ze ook nog hun periode hebben, en mannen juist meer afstandelijk zijn.
Hij is waarschijnlijk van huis uit niet gewend aangeraakt te worden. Het beste dat je kunt doen is dat accepteren. Sex is meeral voor een man wat anders dan de tederheid, het gewoon aanraken.
Mensen die die aanraking niet hebben kunnen kunnen het vaal dan wel weer hebben als je even je hand op de zijne legt wanneer je iets zegt en dan terug trekt. Even aanraken dus en weer loslaten. Na een tijdje zie je dat iemand dan toch nog los kan komen daarin.
Neem dit absoluut niet persoonlijk op, behalve wanneer je zelf wanhopig wordt en hem op een claimerige manier MOET aanraken. Dan krijgt hij er helemaal weerzin tegen en dat werkt dan alleen maar averechts.
Sommige mensen slapen liever alleen. Ik sliep zelf vroeger graag samen maar tegenwoordig slaap ik ook steeds vaker alleen,. Ik rust dan gewoon beter uit. Maar het kan ook door een traumatische ervaring komen. heb geduld en doe wat hij vraagt van je zolang het goed voelt voor jou. Probeer het positief te blijven benaderen als je voor hem wilt gaan. Dan maak je de beste kans om dichter bij hem te kunnen komen. Wanneer je er een probleem van gaat maken, dan zal de afstand alleen maar groter worden.
Zoek het niet bij jezelf. Jij hebt blijkbaar wel genoeg liefde meegekregen van huis uit om het te kunnen delen, en gaat er op een andere manier mee om dan hij.
Maar typisch voor iemand met een depressie is het niet hoor. is dat genoeg antwoord op je vraag?