Ik voel een keelonsteking opkomen, wat kan ik hieraan doen?

Ik voel een hele lichte pijn in me keel en heb dit eerder gehad met als gevolg keel ontsteking. graag wat dingen ter preventie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Thee met honing drinken,een lepeltje honing puur eten,keelsnoepjes zoals de gewone anta flu of zuigtabletten zoals Hibitane.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Je kunt niets doen tegen een opkomende keelontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een middel, dat ik langngngng geleden van de huisarts kreeg: Ascalpoeder oplossen in water en gorgelen, 3x per dag. De eerste dagen kan je het daarna eventueel inslikken, helpt ook tegen een ontsteking. En veel drinken. Bij mij werkt het supergoed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uienringen fruiten, in een sjaal (warm) en om je nek binden, dan onder de dekens. Klinkt vies, maar ik heb het geprobeerd en bij mij werkte het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
•Koud drinken of een waterijsje willen de pijn wel eens verzachten. Ook zuigen op een dropje kan de pijn verlichten. Speciale zuigtabletten zijn niet nodig. Drop werkt net zo goed.
•Gorgelen met kamillethee of zout water smaakt niet zo lekker, maar sommige mensen vinden er wel baat bij. U krijgt een juiste zoutoplossing als u in een glas warm water één theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar sommige mensen vinden ze minder vies smaken.
•Gun uzelf rust als u voelt dat u dat nodig heeft. Zeker als u koorts heeft en u zich niet lekker voelt. U doet er goed aan om vooral uw stem rust te geven. Dat wil zeggen: praat zo min mogelijk.
•Als de pijn erg hinderlijk is, kan een pijnstiller helpen. Voorbeelden van pijnstillers zijn: paracetamol, ibuprofen, diclofenac of naproxen.

Toegevoegd na 55 seconden:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF01.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tachritol of hibitane tabletjes helpen als je er snel bij bent. Gewoon te koop bij drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel rust nemen en vlierbessensiroop drinken.
12 jaar geleden
Trachitol nemen. Helpt echt heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snij een ui in ringen.
En pak ieder half uur een ringetje ui,en kauw dit langzaam op.
Evt nog beter een teentje knoflook pakken.
Maar daar moet je van houden,en tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
gorgelen met bv jagenmaister of wisky bradewijn.of je het doorslikt laat ik aan jezelf ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een lepeltje honing 3x per dag eten en kamillethee drinken elke keep je hebt dorst en als het niet verbeteerd is dan counstuleer je Huisarts Voor medicijnen krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij helpt in het beginstadium de keelzuigtabletcombinatie zink en vit C . Te koop bij de drogist merknaam Bio Pharma Nord - de roze doos. Bij Erica drogist is een eigen merk idem zuigtablet te koop. Van het merk Ortica zijn de zinkzuigtabletten zonder suiker maar met honing. Dat dit (zink) werkzaam is ter preventie of de verkoudheid zal verkorten is wetenschappelijk bewezen.
Ter voorkoming van verkoudheden : handen wassen echt vaak doen als je op straat bent geweest of mensen in je directe omgeving hebt die verkouden zijn.
Liftknopjes induwen doe ik altijd met mijn huissleutel. Draag handschoenen als je in het Openbaar vervoer iets moet vastpakken. Loop weg als mensen erg staan te hoesten of niezen.
Sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oma middeltje: je gedragen sok om je nek met een sjaal binden. Geeft verlichting. Verder veel drinken (warme thee met honing) en sabbelen op iets kan een dropje of zuurtje zijn. Als het maar niet te scherp is want dat irriteert je keel. Gorgelen met zout water.
Trachitol of een eigen merk van de drogist werkt ook altijd goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoge dosis vitamine C slikken, of echinaforce om je weerstand wat te verhogen. Vroeg naar bed, goed je rust nemen.
Maar als er keelontsteking aankomt kan je het niet echt meer voorkomen je kan het alleen verlichten door even goed voor je zelf te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gorgelen met saliethee of bramenbladthee wil nog wel eens helpen