Wat zijn de symptomen van n hardinvarkt bij n vrouw?

Weet niet hoe je hardinvarkt schrijven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een patiënt met een hartinfarct heeft vaak last van een beklemmende, drukkende of benauwende pijn op de borst, die kan uitstralen naar de kaak, de armen of de rug. De pijn is hevig maar vrij constant. Bij scherpe scherpe steken is de kans klein dat het om een hartinfarct gaat. Bij een hartinfarct houdt de pijn meestal lang aan, tenminste vijf minuten of langer. Vaak zijn er zogenaamde vegetatieve verschijnselen, zoals misselijkheid en zweten. De symptomen kunnen verschillen van persoon tot persoon. Bij vrouwen en oudere patiënten zijn de klachten soms niet makkelijk te herkennen. Bij het vermoeden van een hartinfact moet er onmiddellijk hulp worden ingeschakeld. Is de situatie ernstig, dan moet 112 worden gebeld om een ambulance te laten komen. Bij een hartinfarct telt immers iedere minuut. Hoe sneller men in het ziekenhuis is om de afgesloten kransslagader te openen, hoe beter. Dat openen gebeurt tegenwoordig vooral door te dotteren, maar kan in bepaalde gevallen ook met krachtige stollingwerende medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Symptomen die kunnen wijzen op een hartinfarct bij vrouwen:

* Plotselinge duizeligheid, een gevoel van zwakte
* ineens ernstige vermoeidheid
* Kortademigheid
* Slapeloosheid
* Naar gevoel in de maagstreek, eventueel met misselijkheid
* Branderig gevoel onder het borstbeen
* Onaangenaam gevoel of pijn tussen de schouderbladen, pijn in de nek
* Onaangenaam klemmend of drukkend gevoel in de borststreek
* Hartkloppingen (hartbonzen)

Symtomen die zowel bij mannen als vrouwen kunnen voorkomen:

* Klemmende pijn in de borst of druk op de borst
* Kortademigheid
* Flink Zweten
* Pijn in de schouders of tussen de schouderbladen
* Pijn in de nek, kaak of linker- of rechterarm
* Brandend gevoel onder het borstbeen
* Misselijkheid en/of overgeven
* Plotselinge duizeligheid
* Kort verlies van bewustzijn zonder dat te voelen aankomen