Heeft dit supplement wisselwerkingen met antidepressiva???

Hallooo,,,,,

Ik heb de laatste tijd een lichtgele ontlasting, ik heb mijn lever- en nier enzymen laten testen en die waren normaal.

Ik gebruik wel visolie capsules en ik weet niet of het daarvan komt…

Ik moet wel zeggen dat ik onlangs een antibioticum kuur heb gehad (Augmentin Retard 1000mg) 2x ‘s ochtends en 2x ‘s avonds; zo’n 10 dagenlang en ik moet zeggen dat ik tijdens die kuur geen gele ontlasting had! Dus tijdens de kuur was mijn ontlasting terug normaal bruin, maar eens gestaakt kwam die gele kleur alweer terug :S

Ik ben 23jaar, 1m81 groot, mager en had tot afgelopen nieuwjaar geen eetlust meer en maandenlang een chronische keelpijn, droge keel, irritatie in mijn keel, nu nog steeds maar iets minder…

Omdat ik van 65kg naar 55kg gezakt was op een gegeven moment (in nog geen 7 maanden!) en omdat ik in een vicieus cirkel zat ben ik na nieuwjaar begonnen met antidepressiva te nemen; ‘s ochtend 10mg sipralexa en ‘s avonds 15mg Remergon (Mirtazepine) en ik moet zeggen ondanks de irritatie en pijn heb ik mijn eetlust min of meer terug, nu weeg ik terug 61kg.

In 3 maanden ben ik dus terug 5-6kg bijgekomen omdat ik heel veel eet…

Op een gegeven moment waren mijn lever enzymen wel afwijkend maar dan zijn ze weer normaal en weer afwijkend en dan weer normaal…... over mijn ontkleurde ontlasting heb ik vergeten te vertellen aan mijn huisarts, ga ik volgende week zeker doen...

============
Klik op mijn reacties om mijn vragen te lezen a.u.b.
Mijn tekst is te lang...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag mijn lever- en gal willen ontgiften en heb een supplement gevonden maar weet niet of deze wisselwerkingen heeft met de 2 verschillende antidepressiva die ik neem... Ik neem 's ochtends 10mg Sipralexa en 's avonds 15mg Remergon Het supplement die ik wil kopen bevat de volgende elementen: Greater Celandine (4:1 Conc. Extract) (Whole Plant) (Chelidonium majus) 10 mg L-Methionine 20 mg Turmeric (Root) (Curcuma longa) 30 mg Barberry (Root Bark) (Berberis vulgaris) 30 mg Schisandra (Fruit) (Schisandra chinensis) 50 mg Pueraria (4:1 Conc. Extract) (Flower) (Pueraria thunbergiana) 50 mg Scute (4:1 Conc. Extract) (Root) (Sculellariae baicalensis) 50 mg L-Carnitine Base 50 mg Dandelion (4:1 Conc. Extract) (Root) (Taraxacum officinale) 100 mg Grape Seed (Standardized Extract) (Vitis vinefera) (min. 90% Polyphenols) 100 mg Bupleurum (4:1 Conc. Extract) (Root) (Bupleurum chinense) 100 mg N-Acetyl Cysteine (NAC) 100 mg L-Glutathione (Free-Form) (Reduced) 100 mg - Cleavers (Galium aparine) (Aerial Parts) - Blue Flag (Iris versicolor) (Root) - Pancreatic (Pancreatic Enzymes) - Phosphatidyl Choline (from soy) - Raspberry (Rubus idaeus) (Leaf) - Bladderwrack (Fucus versiculosus) (Whole Plant) - Black Radish (Raphanus sativus) - Beet (Beta vulgaris) (Leaf) - Artichoke (Cynara scolymus) (Leaf) Proprietary herbal-Nutrient Blend 250 mg Milk Thistle (Standardized Extract) (Seeds) (Silybum marianum) (min. 80% Silymarin) 300 mg Vitamin C (from Ascorbyl Palmitate) 12 mg http://www.xxlnutrition.nl/liver-detoxifier-regenerator/now-foods P.S.: als jullie andere tips of adviezen hebben dan hoor ik het echt wel graag hoor :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast, ga nou eens naar de dokter eerst met je gele ontlasting, voor advies te vragen over supplementen?
Je zult toch eerst naar de dokter moeten om te weten waar dat door komt? Dan kun je meteen vragen of t verstandig is deze voedingssupplementen te nemen. Daarnaast ga je verder niet in op onze vervolgvragen n.a.v. je vorige vraag, dus dan moet je van ons niet verwachten dat wij jou nog verder kunnen helpen.
Ritsuka
12 jaar geleden
lieve schat, ga alsjeblieft naar de dokter om beter te laten onderzoeken wat er aan de hand is. Ga niet zelf lopen klooien met allerlei middeltjes.
Ritsuka
12 jaar geleden
Zorg dat je professionele begeleiding krijgt via je huisarts, of met een diëtiste. Als ik het zo lees ben je maar wat aan het proberen, en negeer je een mogelijk ernstig medisch probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga morgen naar je huisarts. Ik denk zelf aan een galblaasontsteking door galstenen door een verstopping of verstoorde aanmaak van gal via de lever. Denk misschien ook aan een mogelijke geelzucht. Maar zo te horen ben je al aardig keer geweest bij de dokter, want er zijn al wel wat testen gedaan. Misschien wordt het, als de huisarts het niet meer weet tijd voor een doorverwijzing naar een maag- darm- lever specialist. Succes
Cryofiel
12 jaar geleden
Je wilt ontgiften. Dat doet het lichaam zelf wel. Ga naar een arts. Een echte. Bespreek met hem/haar AL je problemen, ook (vooral?) je psychische.

Antwoorden (3)

Dit supplement heeft geen wisselwerkingen. Het is goed spul, maar als je gezond eet, zeer matig drinkt en niet rookt heb je dat niet nodig.
Ik kan me de indruk niet ontdoen dat je een beetje hypochonder bent. Ik denk dat praten met een psy je meer zou helpen, dan voedingssupplementen nemen.
Overigens had ik het zelfde probleem op jouw ouderdom, en een psy heeft me er van af geholpen.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet in dit geval altijd met je huisarts of psych overleggen als je eensupplement gat of wilt gaan gebruiken.Sommige medicijnen kunnen bij wijze niet met de antidepressiva die jij op dit moment gebruikt. Over je gewicht kan ik het volgende berichten aan jou...Meestal bij elke antidepressiva gaat je gewicht omhoog. Nadat in het begin je eetlust wat afneemt, neemt het later weer toe(ik heb er ervaring mee) de kilo s vliegen er dan bij op. Kijk uit met wat je eet, eet gezond en desnoods laat je je helpen door een diieetiste die je gaat begeleiden met je eetpatroon..succes ermee en hoop dat jer wat aan mijn antwoord hebt! gr Anne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die bijwerkingen zijn volledig toe te schrijven aan het breedspectrum anbitioticum augmentin. Anti Biotica betekend letterlijk "tegen leven". Het maakt dus bacteriën dood. Augmentin is een breedspectrum antibioticum wat betekend dat het zoveel mogelijk verschillende soorten bacteriën dood. Het zou eigenlijk de laatste oplossing moeten zijn waarnaar gegrepen wordt maar door commerciële redenen wordt het nu voor vrijwel alles waarvoor het mogelijk zou kunnen werken voorgeschreven.

Bepaalde bacteriën kunnen ziektes veroorzaken, maar andere bacteriën zijn noodzakelijk voor het functioneren van o.a. je spijsvertering. Augmentin (en aanverwante rotzooi) dood ze allemaal waardoor je spijsverteringsstelsel volledig ontregeld raakt.

De anti depressiva zijn nog veel grotere rotzooi omdat ze een berg bijwerkingen veroorzaken maar in ieder geval helemaal niets genezen: Ze presteren slechter als een placebo, met uitzondering van mensen die een extreem zware depressie hebben omdat daar het placebo effect niet werkt.

Kort samengevat: Het is gif, je wordt er niet beter van maar de farmaceutische industrie is blij met je...