Waar veroorzaakt mijn hoge bloeddruk?

Ik heb deze maand 3keer mn bloeddruk gemeten en ben er toevallig erachter gekomen dat mijn bloeddruk veelste hoog is. Bovendruk is rond de 180 en onderdruk 120. Nou heb ik angstklachten en depressie, maar het kan toch nooit dat dit door angst kan komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
*Waar in titel moet wat zijn

1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga naar je huisarts hiermee.
En over je angst en depressie. Het is mogelijk dat je je zo voelt vanwege je hoge bloeddruk. En niet dat je bloeddruk hoog is door je angst. Dus een extra goede reden om ernaar te laten kijken.
Cryofiel
7 jaar geleden
Het kan zeker wel van angst en stress komen, zeker als die langer dan een paar maanden duren. Hoge bloeddruk is ernstig genoeg om mee naar een arts te gaan. Dus niet alleen maar zelf dokteren met wat supplementen - laat je daar niet toe verleiden door de supplementgelovigen. Hoge bloeddruk is op termijn (merdere jaren) behoorlijk schadelijk. Ik adviseer je daarom naar een arts te gaan.
paulus811
7 jaar geleden
Hoe kun je er nu 'toevallig' achter komen dat je bloeddruk veel te hoog is? Dat heb je dan toch bewust gemeten? Als dat met een bloeddrukmeter van bijvoorbeeld het Kruidvat is, kan dat onbetrouwbare resultaten geven. Ook als je niet precies weet hoe je moet meten, kun jee verkeerde uitslag krijgen. Even naar de huisarts om te laten controleren en je weet het, daar heb je toch geen bevestiging op GV voor nodig?
Reddie
7 jaar geleden
@paulus811, doe bloeddrukmeters van Kruidvat, Blokker, etc zijn net zo goed en betrouwbaar als die van de huisarts.
Heb ik samen met de huisarts onderzocht.
paulus811
7 jaar geleden
Reddie, ik heb mijn best wel aardige bloeddrukmeter van Omron meegenomen naar de huisarts en de resultaten wijkten enorm af. Ben je met een tas vol bloeddrukmeters naar de huisarts gegaan om dat te onderzoeken?

Het beste antwoord

Dat kan allerlei oorzaken hebben. Stress en spanning kunnen ook medeoorzaak zijn. maar dat is allemaal niet te zeggen zonder een onderzoek. Als je een serieuze mening wil moet je naar de huisarts