kinderen groeien, hebben meer slaap nodig dus als je het zo bekijkt....
volwassenen groeien niet meer, maar tijdens hun slaap worden cellen aangemaakt en vervangen. Teleac schreef"Tijdens de slaap groeien we het meest omdat dan allerlei klieren actief zijn die de groei stimuleren worden" en
" Tijdens het slapen genezen wonden, botbreuken en kneuzingen het snelst. Ook maakt het lichaam tijdens de slaap de meeste antistoffen aan. Slapen is dus belangrijk om te herstellen van ziekten"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ben al 26 jaar niet meer gegroeid dus dit lijkt me onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wakker bent en rond loopt staat er druk op de wervelkolom. Hierdoor is het moeilijk voo rhet lichaam om langer te worden. Dus ja. Het is zo dat het gros van de lengtegroei 's nachts geeffectueerd wordt. Overdag wordt uiteraard gewoon ook aan de groei gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je niet volgroeid bent,zul je ook tijdens de slaap blijven groeien.(Oudere) volwassenen krimpen daarentegen alleen nog maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens de slaap groeien we het meest omdat dan allerlei klieren actief zijn die de groei stimuleren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinderen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij groeien niet door slaap, maar cellen hebben dan wel de kans om te vermenigvuldigen, te vernieuwen. Rust is natuurlijk wel nodig voor het lichaam om niet uitgeput te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot je 21 ste jaar groei je. Dus als je onder de 21 bent ja dan groei je in je slaap. Bij volwassenen blijft neus en oren groeien dus je hele leven je oren en neus in je slaap groeien.