Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Vanwaar komt het overmatig zweten ?

Ik heb sinds dat ik start met antidepressiva 10 mg elke morgend last van natte,zweterige benen en onderrug (toen slikte ik 5 mg) toen liet ik het verhogen naar 10 mg en sindsdan heb ik iets minder last van natte,zweterige benen en onderrug in de morgend als ik wakker word. Dit heb ik dagelijks (zonder onderbreking) last van. Mijn slaapkamer is goed verlucht en slaap met open ramen en mijn matras is luchtdoorlatend en ik slaap met katoenen linnen en draag een nachtjapon dus dit is de oorzaak niet en heb mijn schildklier laten controleren en niks dat wijst op de oorzaak. Weet er iemand vanwaar dit zal zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Medicijnen kunnen het zogeheten nachtzweten bevorderen, en van antidepressiva is het bekend dat zij van invloed kunnen zijn. Je vermeldt in de vraag niet welk middel jij slikt, maar het lijkt mij wel zeker dat het daardoor komt.

Nachtelijk zweten komt vaak voor bij anti-depressiva, bijvoorbeeld bij paroxetine. De bijwerkingen van het medicijn nemen wel af naarmate je het langer slikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100