Wat te doen

Ik ben momenteel op mijn kamer en die is 2,5 uur reizen van mijn eigen huisarts verwijderd. Ik kan hier dus op zijn vroegst maandag heen. Ik heb sinds 4 maanden vreselijk steken in de maagstreek en heb hier 4 maanden medicijnen voor geslikt (omeprazol actavis) Hier ben ik sinds vrijdag mee gestopt en dan zou het volgens de huisarts over moeten zijn. Wat het precies is weet hij ook niet, hij gokt op maagzweer.Nu heb ik sinds dinsdag weer last van deze steken. Normaal functioneren wordt bemoeilijkt. Moet ik hiermee wachten tot maandag of morgen even langs de EHBO?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je stelt de vraag hier, wat aangeeft dat je je behoorlijk ongerust maakt. Bel de dokterspost in de omgeving van je huidige kamer en dan kan je vanavond vast langs komen en ben je voordat je gaat slapen vast weer een stuk geruster. Sterkte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug bellen en zeggen dat het steeds erger wordt. Laat je niet afschepen. Jij voelt je eigen lichaam , zij niet je hebt recht op medische hulp en zij zijn er voor. Kom voor jezelf op. Zij slapen straks rustig. Dat recht heb jij ook ! Sterkte!

Andere antwoorden (4)

Je beslist zelf of het uit te houden is. Zonee, naar de EHBO of huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoeveel last je er van hebt. Stoort het je, maar kan je gewoon nog je dagelijkse dingen doen, dan is het een klusje voor de huisarts.

Heeft het een grote impact op je doen en laten, bel dan even met de lokale huisartsenpost. Zij kunnen beoordelen of je even langs moet komen, of dat je mrogen even naar je eigen huisarts kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet mee doorlopen. Morgen even langs de HBO en dan maandag een huisarts vlakbij je kamer zoeken.

Toegevoegd na 58 seconden:
=EHBO....

Als je op kamers wont kun je niet alles vn thuis aanhouden. Tandarts, dokter, liefst een beetje in de buurt van waar je nu woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Ik dacht eigenlijk dat er in studentensteden ook huisartsen en tandartsen zijn voor deze tijdelijke doelgroep. Als dat niet zo is, dan snap ik dat je bij je eigen adresjes blijft. Duidelijk! Dan maar naar de EHBO!
Je kunt een willekeurige huisarts in de buurt bellen en om advies vragen. Als het echt te erg wordt, kun je gewoon naar de eerste hulp of huisartsenpost gaan.

Het is wel verstandig om een huisarts en tandarts in je eigen plaats te nemen.