Wat is een goede ondersteuning tijdens de top van het hooikoorts seizoen?

Ik gebruik al pilletjes, die de symptomen onderdrukken. Maar in de top weken (zoals afgelopen week), is het niet voldoende.

Ik zit zelf meer te denken aan ondersteuning voor het lichaam, in de vorm van een thee, of extra vitaminen (C).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Tja: welke pillen gebruik je? Cetarizine helpt hier in de familie echt wel goed, mijn zoon gebruikt normaal alleen oogdruppels en als het te gek wordt die cetarizine.

Thee en extra vitaminen: mag je doen maar als de pillen al niet voldoende helpen hoef je daar niets van te verwachten.

Nog even verder gezocht: honing rechtstreeks van de imker schijnt te helpen: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/112/Hooikoorts/article/detail/308612/2008/06/11/Tien-middeltjes-tegen-hooikoorts.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle wondermiddeltjes zijn vaak wat onbegrijpelijk. Het enige wat ik ooit heb gehoord, en wat ik ook enigszins kan begrijpen, is het volgende.
gebruik dagelijks een eetlepel honing die door bijen geoogst is in de streek waar je woont. In honing zitten uiteraard pollen verwerkt. Het zal een reactie geven, maar minder als bij inademen. Uiteindelijk zal de reactie verminderen en ontstaat er een gewenning, waardoor de hooikoorts afneemt. Succes is niet gegarandeerd. Ik heb het gehoord van iemand die altijd een forse reactie kende. Deze methode toepaste en nu grotendeels is verlost van de aandoening. Of het persoonlijk is of dat ie gewoon geluk heeft gehad, weet ik ook niet, maar het lijkt me de moeite van het proberen waard.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 40 jaar ervaring met hooikoorts kan ik je vertellen dat niets echt helpt.
Tenminste niet bij mij: injecties gehad, honing gegeten, anti-allergeen beddengoed aangeschaft (werd vergoed door de verzekeraar) etc.

Vroeger had je hele nare pilletjes met veel bijwerkingen.

Nu is er gelukkig desloratadine (Aerius).
Sinds kort heb ik daar een neusspray bij, Flixonase.

En als het heel erg is, slik ik een Cetirizine, die koop ik zelf voor een paar centen bij de Aldi.
Maar daar word ik slaperig van.

Verder draag ik altijd een grote zonnenbril en als ik ga fietsen doe ik vaseline in mijn neus.

Meer zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pepermunt thee drinken ( dagelijks) en thee van duizendblad. ( een kuurtje)