kun je van het smeren van een antivoetschimmel middel (terbinafine) na 1 week ineens ergere voetschimmel krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Sommige antischimmelmiddelen zijn specifiek gericht tegen één bepaalde schimmelsoort. Als jij een andere schimmelsoort hebt, werkt het antischimmelmiddel niet.

Een andere mogelijkheid is dat jij geen schimmel hebt, maar eczeem. Soms is het, zelfs voor een arts, moeilijk om op het oog te zeggen of iemand een schimmel of eczeem heeft, of een combinatie van beide.

Als jij eczeem hebt en je gebruikt een antischimmelmiddel, is het best mogelijk dat de eczeem erger wordt vanwege de reactie van je huid op het antischimmelmiddel.

--

Als het erger wordt, ga dan terug naar de arts en leg hem het probleem voor. Ik heb zelf ook eens zoiets gehad, maar dan op mijn handen, en dat werd aanvankelijk ook erger doordat ik het verkeerde middel had gekregen (dat had de arts trouwens meteen verteld - hij deed een gok, en die gok zou verkeerd kunnen zijn; in dat geval moest ik terugkomen. Dat was beter dan er een duur onderzoek aan spenderen.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee is niet normaal, het hoort minder te worden, ga even langs je huisarts. Je kunt er wel rode plekken van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan. Heb het zelf meegemaakt, maar ik ben allergisch voor sommige bestanddelen die in de zalfjes en poeders zitten. Dan word het alleeb maar erger.
Maar na behandeling met soort van uvlicht ben ik ervan af. Voor meer info kun je het beste een dermatoloog raadplegen.