wat te doen bij hele hevige menstruatiekrampen die niet uit te houden zijn

Toegevoegd na 43 seconden:
Paar aleve feminax en paracetamolk genome, kruik douche enz helpt nie, slape lukt nie, jank byna vn de pyn en hou dit niet vol

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gerust meer pijnstillers nemen, bijvoorbeeld nu paracetamol 1000 mg nu en over een uur weer. Dan moet het zakken hoor. Als je opgeknapt bent ga je naar de dokter voor het betere spul (diclofenac). Sterkte meis

Antwoorden (9)

Heb je geen Ibuprofen, dat helpt gewoonlijk beter. Anders nog Aleve of Paracetamol bijnemen. Ik begrijp je zo goed, heb vroeger ook helse pijnen gehad. Je zou dan alles nemen omdat het maar zou over gaan :(
Ga volgende week eens praten met je huisarts. Door de pil te nemen ben je van die ellende verlost.
Goeie moed nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt vaak een warme kruik goed, ik leg die op mijn buik dan terwijl ik in bed lig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zegt in de aanvulling al dat dat niet werkt, dus daar heeft ze niet veel aan...
Een warm bad en daarna een kruik, advil en lekker in bed gaan liggen. Toen ik vroeger aan de pil was had ik nooit meer last van krampen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet nog meer pijnstillers slikken, want als die toch niet werken heeft dat ook geen zin en zo te lezen heb je er al aardig wat op.
Soms helpt een orgasme. Soms helpt het om even flink van je af te slaan (vouw een deken/dekbed op, leg dat op bed en sla erop los) of om te schreeuwen (nu niet zo'n aanrader, rond deze tijd).
Als je naar bed gaat: niet languit gaan liggen, maar op je zij, een beetje opgevouwen.
Heb je altijd zo'n last van je menstruatie, ga dan naar je huisarts en overleg of de pil een oplossing voor je kan zijn, heeft mij erg geholpen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een huismiddeltje om de krampen wat af te laten nemen. Ga op je hurken zitten als een kikker en hop de kamer door . Hierdoor rek je de spieren waardoor de krampen (iets) af zullen nemen. Ga in ieder geval naar je huisarts. Die kan je evt een anticonceptie middel voorschrijven. Die helpen zowiezo tegen menstruatie.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet precies wat je bedoelt en heb precies hetzelfde ''gehad''
ik moet van mijn huisarts en gynaecoloog de pil doorslikken, ''weg met die helse pijnen elke maand'' ik dacht, zoals vrijwel iedereen, dat dat slecht voor je is en dat je er misschien zelfs onvruchtbaar van kon worden maar volgens mijn artsen is dit al lang niet meer zo...alleen vroeger toen de pil net was uitgevonden misschien.
dus het antwoord op je vraag was in mijn geval..gewoon niet meer ongesteld zijn....en helaas heb ik soms wel eens een doorbraakbloeding dus slik ik niet het hele jaar door maar zodra ik een beetje bloedverlies heb, neem ik een stopweek en tsja dan is ibuprofen een goeie vriend want die werkt beter dan alle andere pijnstillers maar ook niet 100%

mocht je dit ook willen ga dan wel eerst naar je huisarts om dit te bespreken want misschien kan het in jouw geval wel niet, iedereen is anders. misschien heeft je huisarts ook nog wel andere tips die je niet op internet kunt vinden ;)

succes en sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook vaak erge pijn als ik ongesteld ben, de énige pijnstiller die voor mij werkt is VOLTAREN in ZETPILvorm (oké, dit is niet aangenaam, maar de pijnstiller komt zo wel het dichts bij het gebied waar je pijn hebt.)

Het zou me sterk verwonderen moest deze niet werken...

In elk geval sterkte, het is echt rot soms!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NAPROXEN gebruiken ...dus geen Ibuprofen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik zelf altijd ibuprofen samen met een paracetamol, dit versterkt elkaar, heeft mijn huisarts een keer gezegd. Daarnaast ga ik altijd fanatiek sporten, dit verlicht de pijn ook. Verder zou je kunnen gaan zwemmen, lekker bubbelen in het bubbelbad. Veel mensen zeggen ook dat je aan de pil kunt gaan, maar mijn ervaring ermee is dat de bloedingen wel minder worden, maar de krampen niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer trouwens verder als je niet ongesteld bent niet teveel pijnstillers te nemen om gewenning te voorkomen, want dan moet je steeds meer slikken om geen pijn te hebben. Bij mij helpt de douche trouwens ook weinig, tenzij ik ga liggen onder de douche met mijn benen helemaal opgetrokken, geen idee waarom dat helpt :$