Hoe val ik verantwoordelijk 20 kilo af?

Ik ben nog erg jong en weeg al veel te zwaar, ik wil hier echt iets aan gaan doen maar ik weet niet meer waar ik moet beginnen, HELP!

Weet jij het antwoord?

/2500

Bewegen, ga of op een sportclub, of als je dat niet wilt lopen of zwemmen. ga niet te weinig eten, en vooral geen pillen shakes en andere enge dingen gebruiken. Maar stop met frisdrank, alcohol en snacks. wees niet te streng voor je zelf, een keer in de week n snack is niet zo erg als je het de rest van de week beter volhoudt. denk niet als je een dag teveel gegeten hebt, of gesnoept, dat het toch niet helpt, maar begin gewoon weer opnieuw. Als je jezelf even wilt belonen of iets gunnen, neem iets wat je echt lekker vindt, en geniet ervan. raadpleeg dietiste. Als je nog thuis woont, bespreek met je moeder, die waarschijnlijk voor het eten zorgt, hoe je het handigste met de gezamelijke pot mee kunt eten Toegevoegd na 1 minuut: en nog iets: die 20 kilo is er niet in 6 weken bijgekomen, verwacht dus ook niet dat het er in 6 weken afgaat

Als je nog jong bent en zoveel wilt afvallen lijkt mij het verstandigst een diëtist te raadplegen. Het is van groot belang dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. En misschien een inkoppertje maar... Bewegen, bewegen, bewegen!

Een goed voornemen heb je al: je wilt verantwoordelijk 20 kilo afvallen. In het antwoord hieronder heb je al goede tips gekregen, die je zeker zou moeten opvolgen. In ben nu 8 kilo afgevallen maar op een heel rustig tempo. Begin eerst je ongezonde tussendoortjes te vervangen door gezondere tussendoortjes. Wat bij mij werkt is te zorgen dat ik voor allerlei trekmomentjes iets vervangend in huis heb. In plaats van snoep, een stuk volkoren ontbijtkoek (niet echt mager maar wel gezonder) of een bakje yoghurt met vezelrijke cruesli. Paar blokjes kaas i.p.v.hartige snacks. Handje ongezouten noten als tussendoortje. Ik merk dat als ik gewoon af en toe bij de lunch, wat zoet beleg eet, ik geen last hebt van trek in snoep of zo. Door gezondere keuzes te maken en extra te bewegen, (wandelen in een hoog tempo, skeeleren) val ik ongeveer een pond per week af, en voel me vooral beter. Veel succes!

http://www.slank-en-sterk.nl/ Daar staat alles wat je wilt weten. In je profiel staat dat je 22 bent, dan kan je die site volledig aanhouden. Ben je onder de 16 dan mag je nog geen krachttraining gaan doen, maar ook dan kan je gaan fitnessen, alleen dan met lichtere gewichten en meer herhalingen.

Verantwoordelijk afvallen kun je alleen maar als je weet waardoor je te zwaar geworden bent en hoe je op gewicht kunt blijven. Afvallen op zich is geen kunst. Het lukt iedereen wel om een korte periode te hongeren of rare diëten te volgen, maar daarna? Inderdaad, gaan verreweg de meesten de fout weer in waardoor het gewichtsverlies teniet wordt gedaan, soms met een aantal extra kilo's als toegift. Ga eerst eens beter voor jezelf zorgen door volwaardig te gaan eten. Mijd zoveel mogelijk alle junkfood en andere geraffineerde fabrieksmeuk. Geen frisdranken, geen vruchtensap, geen suiker, geen koekjes, chocola, chips, light troep dat de naam voedsel niet waardig is etc. In plaats daarvan volkoren producten, fatsoenlijke boter op je brood, meer zelf koken van verse basisproducten, goede kwaliteit olie, een eitje bij je ontbijt in plaats van hagelslag, om een paar voorbeelden te noemen. Wees niet bang voor een beetje vet. Je hebt het nodig als bouwstof, als drager voor vitamines en het verzadigt, samen met eiwitten veel beter dan geraffineerde koolhydraten. Het is sowieso geen slecht idee om in verhouding wat minder koolhydraten te eten dan doorgaans aanbevolen wordt maar beperk je in ieder geval tot de volwaardige. Natuurlijk is lichaamsbeweging erg goed. Lopen, fietsen of fitness is allemaal prima maar op zich val je er niet tot nauwelijks van af. Het houdt wel insulineresistentie, een belangrijke oorzaak van overgewicht, tegen. Heb je dat principe door en denk je dat de rest van je leven vol te kunnen houden dan is het pas tijd om naar een methode te zoeken waarmee je comfortabel kunt afvallen. Welke methode dat is doet er niet zo heel veel toe omdat je altijd terug kunt vallen op een gezonde leefstijl. Echter, koolhydraatbeperkte methodes, niet te verwarren met koolhydraatarm, lijken tot de redelijk succesvolle te behoren omdat ze langdurig vol te houden zijn. Het gaat niet zo heel snel maar het is goed vol te houden omdat je er fit bij blijft en geen dure poedertjes en dergelijke preparaten hoeft aan te schaffen. Ik ben op die manier een paar jaar geleden ruim 10 kg afgevallen en die zijn er grotendeels nog steeds afgebleven.

Bronnen:
http://www.gripopkoolhydraten.nl/

Ik zit met precies hetzelfde probleem..en hoe los je dat op? Dieetpillen zijn harstikke duur en sporten is een goed idee. Maar helaas is dat voor mij niet weggelegd ivm lichamelijke problemen. Dus ik dacht ik doe het wel op de manier wat ik denk dat goed is..want wie niet waagt zal niet winnen toch? Daarom ben ik nu al weken salades aan het eten (je heb daar ook goede kookboeken over) en ben naar het kruidvat gegaan. Heb daar van hun eigen merk vet absorptie gekocht. Nu maar hopen..dat het allemaal werkt! Ik hoop dat je je snel wat beter in je vel voelt en wens je veel sterkte toe...want ik weet uit eigen ervaring dat je dat goed kan gebruiken. groetjes.

ga sporten dit is het belangrijkste ook stop met snoepen . je kan gewoon mee eten s'avond. Omdat je jong bent groei je ook nog dus als je niet aankomt door niet te snoepen groei je het erbij en worden je formaten gelijk aan elkaar. eet ook met regelmaat dus eet iedere dag op dezelfde tijden. wat je zowieso niet moet doen is weinig gaan eten hierdoor gaat je lichaam alles wat het binnenkrijgt opslaan. als je zo weinig eet gaat het op een gegeven moment gaat het al het voedsel opslaan in vet.

1 Ding moet je niet doen. Je eten eruit kosten. Daar kun je anorexia van krijgen. Wat je kunt doen is veel water drinken daar moet je van poepen eet ook veel fruit.. Je gaat meestal eten als je je verveelt. Dus probeer je niet te vervelen. Bewegen is ook belangrijk. Ik weet je hebt daar geen zin in meestal. Maar Je moet jezelf de vraag stellen: "wil ik nu afvallen? of niet." Als je echt wou afvallen probeer dan elke dag 15 min te lopen... Na het Avondeten. En `s morgens joggen.. 20 min ofzo.. En Neem als ontbijt: Een smoothie.. Melk.. En veel fruit erin en shaken maar.. En je hebt een gezonde ontbijt.. Neem maar een banaan zou ik zeggen dat is machtig.. (je kunt ook 2 soorten fruit doen) en doe meer fruit dan melk erin..Je kunt ook in een site kijken hoe je smoothie`s maakt. En eet niet teveel vettige dingen.. en als je zin hebt in iets lekkers neem noten.. Vergeet niet doe je nooit uitverhongeren.. Doe wel als je honger hebt iets dat vult nemen en dat weinig calorieën heeft xx Siena (11 jaar :P)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100