Ik heb sommige maanden last van tussentijds bloedverlies is dat normaal?

Ik heb sommige maanden dus niet elke maand, last van bloedverlies tussen twee menstruaties in. Het houdt meestal 2 a 3 dagen aan. Soms is het een sliertje bloed en soms bloed met afscheiding soms ook bruine afscheiding. Ik heb me hiervoor laten onderzoeken heb een aantal keer een uitstrijke genomen en 2 keer een echo gemaakt. Er is uit deze onderzoeken niks uitgekomen. Ze hebben me ook een aantal keren op andere dingen getest zoals soa, zwangerschap , blaasontsteking. Ik kan ook niet volgens de dokter in overgang zijn want mijn menstruaties zijn regelmatig. Wat kan de reden zijn ? Heeft iemand soortgelijke ervaring ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Fijn dat er uit de onderzoeken is gekomen dat er niks raars aan de hand is.
tinus1969
3 jaar geleden
Gebruik je de anticonceptiepil?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969 nee gebruik ik niet

Antwoorden (1)

Dan kan zeker wel normaal zijn. Sommige vrouwen hebben last van licht bloedverlies tijdens hun eisprong. Dit wordt ook wel een ovulatiebloeding genoemd. Wat er de oorzaak van is weet men niet zeker: het kan komen door het barsten van de follikel waaruit de eicel vrijkomt, maar het kan ook komen door de verandering in de hormoonspiegel want vlak voor en tijdens de eisprong stijgt de hoeveelheid oestrogeen.
Amadea