Moet ik ophouden met vakkenvullen als ik er elke keer rugpijn van krijg?

Ik krijg er vaak Rugpijn van, ik probeer vanuit me knieen op te tillen, door omhoog te kijken tijdens het tillen, maar ik weet niet zeker of dat wel een goede manier is om te tillen vanuit je knieën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
burgos
12 jaar geleden
Ik heb al 50 jaar rug pijn van m.n werk,maar ja!!

Antwoorden (5)

Jawel, je moet door je knieën gaan. Maar vergeet niet om je rug recht te houden! Je mag niet met een bolle rug tillen, dat is funest!

Toegevoegd na 2 minuten:
Om op je vraag terug te komen: Je hoeft (nog) niet te stoppen met je werk, maar je moet beslist op je houding letten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als je klaar bent met vullen even goed je rug strekken anders krijg je meer rugpijn ik zou ook een betere houding doen en als nog je hoeft niet te stoppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit zomaar zelf stoppen met werk, dan doe je afstand van al je rechten. Tenzij je een betere/leukere bijbaan hebt gevonden, dan heb je een goede reden om weg te gaan.

Tillen doe je best met je rug recht. Als je klachten hebt die niet weggaan, kun je het beste langs je huisarts gaan. Een fysio- of oefentherapeut kan je laten zien wat de beste manier is om te tillen.

Als je klachten blijft houden op je werk, vraag dan een gesprek aan met de bedrijfsarts. Mocht het zo zijn dat je klachten ook met therapie niet minder worden, dan ga je samen met je werkgever naar een oplossing zoeken. Natuurlijk is dat voor een bijbaan wat beperkt, maar als jij geen vakken kunt vullen en je contract loopt gewoon door, dan zou de werkgever jou aangepast werk of een andere functie kunnen aanbieden. Zoeken naar een oplossing is altijd beter dan te stoppen met je werk vanwege zulke klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom - ?? Van mij + !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, ik snapte de - ook niet, zeker omdat het tot nu toe de enige - is bij deze antwoorden. Ik kan hooguit bedenken dat iemand denkt dat je bij een bijbaan geen bedrijfsarts hebt ofzo. Er zijn genoeg mensen die inmiddels een goede functie hebben bij het bedrijf waar ze ooit begonnen met vakken vullen of post verwerken, en ik ken ook mensen die in de tussentijd gehandicapt zijn geraakt en nog steeds bij hun eerste werkgever werken in een inmiddels aangepaste functie. Werk zomaar opgeven is gewoon nooit slim, zelfs niet als het gaat om een simpele bijbaan.
ga af en toe op je rug liggen met je knieën gebogen en voeten op de grond. voel met je hand of er dan een holte in je rug zit, dat zal waarschijnlijk zo zijn. als je nu je billen naar achteren rolt oftewel je bekken kantelt ligt je rug plat op de grond. even vasthouden (10 seconden) en weer loslaten. dat 10 keer herhalen elke avond dan word je rug rechter en sterker.

als je staat kan je ook je bekken kantelen. door je buikspieren stevig aan te spannen met tillen ondersteun je je rug. kijk niet omhoog maar vooruit.

de rest kan een goede fysio je vertellen.
je kan stoppen maar dan ben je je baantje kwijt, dat zou jammer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd tillen vanuit je knieën als je geen hernia wilt in de toekomst.
Je moet voor het tillen eerst hurken>voorwerp vastpakken> rechtopstaan zonder je rug te buigen> klaar ben je.
En als het zo blijft doorgaan zou ik vragen of ik bij de balie, kassa zou mogen werken.