Wat is dit voor een insectenbeet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
24.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ben je misschien in het buitenland?
Als ik in Griekenland geprikt word door een mug, ziet het precies zo uit.
Nederlandse mug niet: heb ik een klein bultje.

Antwoorden (1)

Blijkbaar zijn
wespen, muggen, dazen, bij, hommel, teek, spin, mieren, wantsen, processierupsen de top 10 van lastige bijters. Ik hou het bij deze lijst.

Wespen : plotse scherpe branderige pijn, jeuk. Rode opgezwollen huid. Meestal na enkele uren grotendeels weg.
Mug : vooral jeuk, soms lichte zwelling
Daas : kleine wondjes, dikke rode huid, jeuk
Bij: jeuk, rodere dikkere huid angel blijft zitten
Hommel: jeuk, rode pijnlijke huid angel blijft zitten ( zou pijnlijker zijn dat bij maar sneller voorbij )
Spin : spinnen hebben gif. jeuk, uitslag, pijn, branderig gevoel, koorts, hoofdpijn, misselijk,... ( ik heb ooit gehoord dat je dan wel een patroontje zou zien waar ze je beten. Is dat waar, zou kunnen)
Teek : er hangt een teek aan je (tekentang gebruiken om die weg te doen. Regelmatig controleren of er geen kring rond het wondje komt.)
Mier: rood jeukend vlekje ( krabben verspreid het gif dus niet krabben) ( rode mieren, pijnlijk rood jeukend vlekje)
Bedwants: jeukend bobbeltje of vlekje. beet is meestal te zien. Blaasjes en zwellingen mogelijk
processierups : niet echt een beet, eerder reactie op de haartjes van het dier. Uitslag, jeuk, bultjes ( bij mond geïrriteerde slijmvliezen )

En nu even tussen de foto en logica.
Mij dunkt dat het een echte beet is. Ik zie roodheid en zwelling. Geen idee of het pijn doet of niet.
Bij en Hommel vallen af. Anders had je geweten dat de angel er was.
Teek en Rups vallen al want anders zag je het beest had je meer uitslag.
Blijven nog over. Wesp, Mug en Daas. ( spin ook maar mwwa)

Voor die 3 weet ik dat hoe ver je opzwelt, er veel afhangt van jezelf. Als ik een mug op bezoek krijg heb ik een bult soms van een 2eurostuk en tot een week jeuk. ( gelukkig ken ik goede anti-jeuk middeltjes) Een daas... wel laat ons zo zeggen, dat zwelt op zo groot als een vuist.
Als we ervan uitgaan dat jij niet overgevoelig zou zijn voor beten ( dat zou je weten en zeggen in je vraag ) en je dus normaal reageert.
Wesp en Daas blijven dan over.
Kan je het bijtpunt zien.... daas
Kan je binnen enkele uren er niet veel meer van zien... wesp

Natuurlijk ben ik geen kenner. Ik vond het enkel leuk om eens speurneus te spelen.