Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb vaak last van duizeligheid, oorpijn en kortademigheid. Wat is er mis?

Vaak voel ik me erg afwezig. Alle woorden gaan het ene oor in, het andere oor uit. Mijn oren doen dan vaak zeer en ik denk ook niet na. Dat heb ik vooral in drukke ruimtes.
Bij gym gaat het ook vaak mis. Ik word kortademig en ga soms ook hyperventileren. Ik krijg een vervelende druk op mijn borst. Mijn keel is dan kurkdroog, mijn ogen vochtig. Mijn knieën trillen en mijn hoofd doet zeer.
Ook heb ik veel vaak erg snel last van steken in mijn rechterzij.

Heeft dit misschien te maken met mijn slechte eetgewoonten? Ik drink namelijk weinig (ong. 0.8 liter per dag) en ik eet ongezond. Zodra ik thuis ben grijp ik meteen naar de chips en chocola. Wat is er mis met mij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je noemt een aantal zaken op die voor kunnen komen bij vele aandoeningen, dus moeilijk om dit zo te bepalen. Wel geef je zelf iets heel belangrijks aan en dat zijn je slechte eetgewoonten. Gezond eten is van enorm belang voor een goede fysieke en psychische gezondheid, investeer daar in. Ik zou als ik jou was eerst eens wat zaken gaan veranderen qua eetpatroon. Meer water, en gezonder eten. Denk verder ook aan goed bewegen / sproten, rusten, een goed dag- en nachtritme, stressreductie en lekker naar buiten voor zon, zuurstof en sociale contacten. En natuurlijk voorzichtig met drank, drugs en cafeine (koffie, chocolade, energiedrankjes)... Luister naar je lichaam en geest en zorg goed voor jezelf. Mocht dat allemaal niet baten, dan zou je na een bepaalde termijn, bij voortdurende zorgwekkende klachten natuurlijk wel eens een bezoekje kunnen wagen aan de huisarts.