Ik heb vaak last van duizeligheid, oorpijn en kortademigheid. Wat is er mis?

Vaak voel ik me erg afwezig. Alle woorden gaan het ene oor in, het andere oor uit. Mijn oren doen dan vaak zeer en ik denk ook niet na. Dat heb ik vooral in drukke ruimtes.
Bij gym gaat het ook vaak mis. Ik word kortademig en ga soms ook hyperventileren. Ik krijg een vervelende druk op mijn borst. Mijn keel is dan kurkdroog, mijn ogen vochtig. Mijn knieën trillen en mijn hoofd doet zeer.
Ook heb ik veel vaak erg snel last van steken in mijn rechterzij.

Heeft dit misschien te maken met mijn slechte eetgewoonten? Ik drink namelijk weinig (ong. 0.8 liter per dag) en ik eet ongezond. Zodra ik thuis ben grijp ik meteen naar de chips en chocola. Wat is er mis met mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Amadea
10 jaar geleden
Gebruik je gezond verstand. Ga normaal drinken en eten, en je zult versteld staan van hoe snel je weer verlost bent van je klachten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal ik zeker doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de vraag niet hier stellen, maar aan de huisarts.
ideetje ??
Ritsuka
10 jaar geleden
ik denk inderdaad dat het aan de laatste alinea ligt
Ritsuka
10 jaar geleden
groot deel symptomen klinkt als lage bloedsuiker, soort hypoglycemie. Ga eens regelmatiger eten, en gezonder eten. Gewoon schijf van 5, meer water drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan kloppen, ik had ook slechte drink- en eetgewoontes, als in te weinig drinken en ik had ook deze klachten. Hoe moeilijk het ook is probeer 1,5-2 liter water per dag te drinken. Mijn tip is om van tevoren een vol flesje in je tas doen en altijd een flesje in je kamer ofzo hebben gewoon zorgen dat je altijd wel water bij je hebt, dat helpt al snel. Wat bij mij het geval was dat te veel eten en weinig drinken nogal samenhing. Toen ik wat te eten wilde pakken dacht ik na of ik honger of dorst had. Meestal voelde ik al snel hoe droog m'n mond was en ging ik drinken. Succes.

Het beste antwoord

Klinkt alsof je oververmoeid bent. Door (over)vermoeid kan je sneller gaan hyperventileren. Dat je naar cola (suiker) grijpt en chips (vetten en zout) kan komen omdat je te weing goede voedingsstoffen binnenkrijgt. Ga groente en fruit eten en goede vetten, vis en vlees. Ook moet je min 1, 5 liter drinken, dit vocht zorgt ervoor dat de voedingsstoffen komen waar ze moeten zijn.Je zult zien dat je je dan snel weer beter zal voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je noemt een aantal zaken op die voor kunnen komen bij vele aandoeningen, dus moeilijk om dit zo te bepalen. Wel geef je zelf iets heel belangrijks aan en dat zijn je slechte eetgewoonten.

Gezond eten is van enorm belang voor een goede fysieke en psychische gezondheid, investeer daar in. Ik zou als ik jou was eerst eens wat zaken gaan veranderen qua eetpatroon. Meer water, en gezonder eten. Denk verder ook aan goed bewegen / sproten, rusten, een goed dag- en nachtritme, stressreductie en lekker naar buiten voor zon, zuurstof en sociale contacten. En natuurlijk voorzichtig met drank, drugs en cafeine (koffie, chocolade, energiedrankjes)...

Luister naar je lichaam en geest en zorg goed voor jezelf. Mocht dat allemaal niet baten, dan zou je na een bepaalde termijn, bij voortdurende zorgwekkende klachten natuurlijk wel eens een bezoekje kunnen wagen aan de huisarts.