Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer je zonder krukken lopen ?

Ik heb een knie o.p.gehad en mag not geen fysio maar mag wel zonder krukken gaan lopen .
Maar hoe leer ik zonder krukken lopen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

begin met één kruk, en dan op twee benen staan, gewoon stilstaan. Aangezien je hersenen vergeten zijn hoe je moet lopen, moet je nu heel goed op je houding en op de stand van je voeten letten, anders ga je scheef lopen en mag je ook nog naar de podotherapeut. Bij lopen zet je met je tenen af en rolt dan je voet af zodat je weer op platte voeten staat. omdat je knie waarschijnlijk nog instabiel is, raad ik je aan om eerst met een kruk te lopen, dan loop je normaal, maar je zwakke been heeft toch steun. Als je linkse knie geopereerd is, pak je de rechterkruk in je rechterhand en omgekeerd.
zodra je jouw zwakke knie naar voren gaat om een stap te zetten, gaat jouw kruk ook naar voren. Dus zodra je stilstaat, met één kruk in de hand, til je van een voet de hak op, haal je dezelfde voet van de grond, zet je de voet iets verder naar voren op je hak, niet op je tenen, neer en zet je tenen erbij. dit doe je ook met je andere voet, mocht dit je slechte been zijn, dan zet je jouw kruk tegelijk met jouw voet op de grond.
ik wens je veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
door te gaan lopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
breek je been en kijk of jij dan nog weet hoe je moet lopen als je uit het gips komt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding