Hoelang duurt een kneuzing van je dijbeen precies?

Afgelopen zondag kwam ik tijdens het voetballen keihard in botsing met de keeper van de tegenpartij en hij kwam vol met zijn knie tegen mijn dijbeen aan en ik had direct veel pijn, ik kon nog wel een tijdje doorspelen, maar moest toch stoppen.

Nu zijn we al een paar dagen verder en ik heb er nog steeds veel last van, de meeste pijn heb ik bij het buigen of tijdens het slapen als ik op mijn been lig.

Hoelang staat er voor zo een kneuzing? Mijn been is niet blauw of gekleurd geworden wel is hij wat opgezet.

bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat het een kneuzing is, omdat er bij een kneuzing wel een blauwe plek verschijnt, ook wordt het been dik. Ga eens naar je huisarts om te laten onderzoeken wat er wel aan de hand is, dan kan deze je gelijk tips en adviezen geven over wat je wel en niet moet doen. En je kunt er alle vragen die je hebt hierover stellen. Maar goed, dat is je vraag niet, een kneuzing kan 1 tot 2 maanden duren. Preciezer is dit niet te zeggen, dat verschilt van persoon tot persoon. Koop eens een tube Arnica (VSM of Vogel) bij de drogist, dat verbetert de doorbloeding op de aangedane plek, waardoor het sneller geneest.

Toegevoegd na 2 minuten:
Arnica is hetzelfde als valkruid, op sommige producten wordt deze naam gebruikt.