Kun je blij en verdrietig tegelijkertijd zijn?

Of kan die balans niet ergens in het midden liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dat kan ja.Toen mijn oma stierf was mijn verdrietig om haar dood maar blij dat mijn oma uit haar lijden verlost was.
Ik moet wel zeggen dat het verdriet een beetje overheerst op dat moment maar het komt toch dicht bij elkaar.

Toegevoegd na 40 seconden:
tussen mijn en verdrietig moet moeder komen te staan in de 1e zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja dat kan.
ik heb me wel eens zo vreselijk pijn gedaan dat ik moest huilen maar meteen lachen omdat het zon dom voorval was, dus veel verdriet maar vond het toch erg lollige situatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan! En er is zelf een woord voor: melancholie. Dat komt uit het Grieks en betekent eigenlijk zwart gal. Maar in het Nederlands wordt het gebruikt om een emotie te omschrijven waarbij je zowel vreugde als verdriet tegelijk voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Vandaag ben ik verdrietig omdat ik vanmorgen mijn kat moest laten inslapen wegens een tumor onder zijn tong. En tegelijk ben ik ook blij omdat ik, ook vandaag, een vakantie naar Macedonië heb geboekt; iets dat ik heel lang wilde.
Het ene moment denk ik nu aan de kat en dan huil ik een beetje en het andere moment denk ik aan die vakantie en loop ik te zingen en 1001 plannen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel verband brengen tussen situatie's die je hebt meegemaakt, zoals je heel blij kan zijn bij de geboorte van je kind, maar verdrietig kan zijn dat je oma dit niet meer mee kan maken.

Ik denk dat dat juist de balans in het midden brengt!
Blijdschap en verdriet liggen best dicht bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je vaak ook blij en verdrietig tegelijk bent als je verliefd bent.. Je weet wel, je wilt iets met diegene, bent blij omdat je verliefd bent maar tegelijk misschien ook verdrietig. Ik kan het niet uitleggen hoop dat je het begrijpt.